Σαφή εντολή να αντιμετωπίζουν με ευαισθησία την αδυναμία κάποιων καταναλωτών να πληρώσουν έγκαιρα τους λογαριασμούς του ρεύματος, έχει δώσει στα περιφερειακά γραφεία της επιχείρησης η διοίκηση της ΔΕΗ, ενόψει των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν νοικοκυριά και επαγγελματίες λόγω της οικονομικής κρίσης.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τις καθυστερήσεις στην πληρωμή λογαριασμών και το «κόψιμο» της παροχής, η φιλοσοφία με την οποία καλούνται τα περιφερειακά γραφεία της ΔΕΗ να αντιμετωπίσουν το θέμα είναι η εξής: Ακόμα και μετά την παρέλευση των 85 ημερών από την έκδοση του λογαριασμού, οπότε κανονικά θα έπρεπε να κοπεί το ρεύμα, ανάλογα με το «προφίλ» που έχει ο πελάτης ως καταναλωτής (αν υπάρχουν κοινωνικές ιδιαιτερότητες, αν δημιουργεί συχνά πρόβλημα, αν εξυπηρετεί παλιότερους διακανονισμούς, αν έχει κάνει παράνομες συνδέσεις κ.λπ.) του παρέχεται η δυνατότητα κάποιου είδους διακανονισμού ώστε να συνεχίσει να ηλεκτροδοτείται.
«Η ΔΕΗ αντιλαμβάνεται πλήρως τον κοινωνικό ρόλο που οφείλει να διαδραματίζει, παράλληλα βεβαίως με την επιχειρηματική της δραστηριότητα. Μην ξεχνάτε ότι είναι η εταιρεία που πήγε το ρεύμα στο τελευταίο χωριό, στο τελευταίο σπίτι της ελληνικής επικράτειας και το όνομά της είναι συνώνυμο της αναπτυξιακής πορείας της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε δώσει σαφείς οδηγίες σε όλα τα καταστήματά μας, ώστε να αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερη ευαισθησία και κατανόηση τα αιτήματα καταναλωτών (και ιδιαίτερα των πλέον ευάλωτων απ΄αυτούς) για ευνοϊκές ρυθμίσεις εξόφλησης των λογαριασμών τους, ακόμα και αν έχουν περάσει οι 85 ημέρες που τους παρέχουμε, επίσημα, ως προθεσμία» δηλώνει ο Γενικός Διευθυντής Εμπορίας της ΔΕΗ κ. Λάζαρος Καραλάζος.
Όπως αναφέρεται αρμοδίως από τη Γενική Διεύθυνση Εμπορίας της ΔΕΗ, «Σύμφωνα με τον ισχύοντα Κώδικα Προμήθειας και τις ρυθμίσεις της Επιχείρησης που εφαρμόζονται ενιαία από το 2007, οι πελάτες με διμηνιαίους λογαριασμούς ρεύματος έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν τον λογαριασμό τους: α) 85 ημέρες από την έκδοσή του και β) 25 ημέρες μετά την ειδοποίηση διακοπής, η οποία αναγράφεται στον επόμενο λογαριασμό. Επομένως, δεν γίνεται καμία διακοπή ρεύματος πριν περάσουν τουλάχιστον 85 ημέρες από την έκδοση του λογαριασμού και τουλάχιστον 25 ημέρες από την έγγραφη ειδοποίηση του πελάτη.
Πέραν όμως αυτού, τα καταστήματά μας πανελλαδικά αντιμετωπίζουν με τη δέουσα ευαισθησία όλα τα αιτήματα πελατών ή φορέων για ρύθμιση οφειλών και πέραν των πιο πάνω προθεσμιών στις περιπτώσεις που αυτοί αδυνατούν να ανταποκριθούν με εφάπαξ πληρωμή. Επιπρόσθετα, προβαίνουν και σε ακόμη πιο ευνοϊκές ρυθμίσεις όταν οι αιτούντες ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών».
Οι κατηγορίες
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΕΗ έχει πλέον για πρώτη φορά κατηγοριοποιήσει τους πελάτες της που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πληρωμή λογαριασμών και με βάση αυτή την κατηγοριοποίηση τους αντιμετωπίζει. Το νέο μοντέλο καθιερώνει την κατανομή σε έξι κατηγορίες, ανάλογα με τη συνέπειά τους κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο. Για κάθε κατηγορία καταναλωτών θα προβλέπεται επακριβώς ποιες διευκολύνσεις (πληρωμές σε δόσεις) θα κάνει η ΔΕΗ αλλά και τι θα ισχύει στις περιπτώσεις της μη τήρησης του διακανονισμού. Οι έξι αυτές κατηγορίες στις οποίες θα κατατάσσονται οι καταναλωτές είναι οι εξής:
1. Συνεπής χωρίς διακανονισμούς.
2. Συνεπής σε πληρωμές και διακανονισμούς.
3. Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
5. Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους.
6. Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Για τους οικιακούς καταναλωτές που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, θα προβλέπεται δυνατότητα ρύθμισης του ληξιπρόθεσμου λογαριασμού έως και σε 4 διμηνιαίες δόσεις, με ανάλογες κλιμακώσεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες. Ειδική κατηγορία αποτελούν οι πελάτες του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (άτομα με χαμηλά εισοδήματα, ηλικιωμένοι, ευπαθείς ομάδες κ.ά.). Στις περιπτώσεις αυτές θα παρέχονται περισσότερες δόσεις και χαμηλότερες προκαταβολές, ενώ θα προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για άτομα με μηχανική υποστήριξη.
Ειδικά για τις ευπαθείς ομάδες καταναλωτών, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι δεν θα τους "κόβεται" το ρεύμα κατά τους χειμερινούς και καλοκαιρινούς μήνες, ώστε να προστατεύονται από το ψύχος και τους καύσωνες, πρόβλεψη άλλωστε που περιλαμβάνεται και στο ενεργειακό νομοσχέδιο.
Προβλέψεις διακανονισμών, υπό προϋποθέσεις, θα υπάρχουν και για τις λοιπές κατηγορίες πελατών της ΔΕΗ (επιχειρήσεις, δημόσιο, μεγάλες βιομηχανίες που τροφοδοτούνται από το δίκτυο υψηλής τάσης, κ.ά.).
Είναι συνεπείς
Σύμφωνα πάντως με όσα υποστηρίζουν από τη ΔΕΗ, «παρά την τρέχουσα δυσμενή οικονομική συγκυρία η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών μας είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τη ΔΕΗ. Τα όποια προβλήματα ως προς την εξόφληση λογαριασμών και τις διακοπές ρεύματος λόγω χρέους προέρχονται από μειοψηφία πελατών, οι οποίοι είναι ασυνεπείς και απαιτούν διακριτική μεταχείριση έναντι των υπολοίπων, ζητώντας κατ’ επανάληψη μακροχρόνιους διακανονισμούς τους οποίους όμως δεν τηρούν».
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τις καθυστερήσεις στην πληρωμή λογαριασμών και το «κόψιμο» της παροχής, η φιλοσοφία με την οποία καλούνται τα περιφερειακά γραφεία της ΔΕΗ να αντιμετωπίσουν το θέμα είναι η εξής: Ακόμα και μετά την παρέλευση των 85 ημερών από την έκδοση του λογαριασμού, οπότε κανονικά θα έπρεπε να κοπεί το ρεύμα, ανάλογα με το «προφίλ» που έχει ο πελάτης ως καταναλωτής (αν υπάρχουν κοινωνικές ιδιαιτερότητες, αν δημιουργεί συχνά πρόβλημα, αν εξυπηρετεί παλιότερους διακανονισμούς, αν έχει κάνει παράνομες συνδέσεις κ.λπ.) του παρέχεται η δυνατότητα κάποιου είδους διακανονισμού ώστε να συνεχίσει να ηλεκτροδοτείται.
«Η ΔΕΗ αντιλαμβάνεται πλήρως τον κοινωνικό ρόλο που οφείλει να διαδραματίζει, παράλληλα βεβαίως με την επιχειρηματική της δραστηριότητα. Μην ξεχνάτε ότι είναι η εταιρεία που πήγε το ρεύμα στο τελευταίο χωριό, στο τελευταίο σπίτι της ελληνικής επικράτειας και το όνομά της είναι συνώνυμο της αναπτυξιακής πορείας της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε δώσει σαφείς οδηγίες σε όλα τα καταστήματά μας, ώστε να αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερη ευαισθησία και κατανόηση τα αιτήματα καταναλωτών (και ιδιαίτερα των πλέον ευάλωτων απ΄αυτούς) για ευνοϊκές ρυθμίσεις εξόφλησης των λογαριασμών τους, ακόμα και αν έχουν περάσει οι 85 ημέρες που τους παρέχουμε, επίσημα, ως προθεσμία» δηλώνει ο Γενικός Διευθυντής Εμπορίας της ΔΕΗ κ. Λάζαρος Καραλάζος.
Όπως αναφέρεται αρμοδίως από τη Γενική Διεύθυνση Εμπορίας της ΔΕΗ, «Σύμφωνα με τον ισχύοντα Κώδικα Προμήθειας και τις ρυθμίσεις της Επιχείρησης που εφαρμόζονται ενιαία από το 2007, οι πελάτες με διμηνιαίους λογαριασμούς ρεύματος έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν τον λογαριασμό τους: α) 85 ημέρες από την έκδοσή του και β) 25 ημέρες μετά την ειδοποίηση διακοπής, η οποία αναγράφεται στον επόμενο λογαριασμό. Επομένως, δεν γίνεται καμία διακοπή ρεύματος πριν περάσουν τουλάχιστον 85 ημέρες από την έκδοση του λογαριασμού και τουλάχιστον 25 ημέρες από την έγγραφη ειδοποίηση του πελάτη.
Πέραν όμως αυτού, τα καταστήματά μας πανελλαδικά αντιμετωπίζουν με τη δέουσα ευαισθησία όλα τα αιτήματα πελατών ή φορέων για ρύθμιση οφειλών και πέραν των πιο πάνω προθεσμιών στις περιπτώσεις που αυτοί αδυνατούν να ανταποκριθούν με εφάπαξ πληρωμή. Επιπρόσθετα, προβαίνουν και σε ακόμη πιο ευνοϊκές ρυθμίσεις όταν οι αιτούντες ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών».
Οι κατηγορίες
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΕΗ έχει πλέον για πρώτη φορά κατηγοριοποιήσει τους πελάτες της που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πληρωμή λογαριασμών και με βάση αυτή την κατηγοριοποίηση τους αντιμετωπίζει. Το νέο μοντέλο καθιερώνει την κατανομή σε έξι κατηγορίες, ανάλογα με τη συνέπειά τους κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο. Για κάθε κατηγορία καταναλωτών θα προβλέπεται επακριβώς ποιες διευκολύνσεις (πληρωμές σε δόσεις) θα κάνει η ΔΕΗ αλλά και τι θα ισχύει στις περιπτώσεις της μη τήρησης του διακανονισμού. Οι έξι αυτές κατηγορίες στις οποίες θα κατατάσσονται οι καταναλωτές είναι οι εξής:
1. Συνεπής χωρίς διακανονισμούς.
2. Συνεπής σε πληρωμές και διακανονισμούς.
3. Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
5. Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους.
6. Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Για τους οικιακούς καταναλωτές που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, θα προβλέπεται δυνατότητα ρύθμισης του ληξιπρόθεσμου λογαριασμού έως και σε 4 διμηνιαίες δόσεις, με ανάλογες κλιμακώσεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες. Ειδική κατηγορία αποτελούν οι πελάτες του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (άτομα με χαμηλά εισοδήματα, ηλικιωμένοι, ευπαθείς ομάδες κ.ά.). Στις περιπτώσεις αυτές θα παρέχονται περισσότερες δόσεις και χαμηλότερες προκαταβολές, ενώ θα προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για άτομα με μηχανική υποστήριξη.
Ειδικά για τις ευπαθείς ομάδες καταναλωτών, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι δεν θα τους "κόβεται" το ρεύμα κατά τους χειμερινούς και καλοκαιρινούς μήνες, ώστε να προστατεύονται από το ψύχος και τους καύσωνες, πρόβλεψη άλλωστε που περιλαμβάνεται και στο ενεργειακό νομοσχέδιο.
Προβλέψεις διακανονισμών, υπό προϋποθέσεις, θα υπάρχουν και για τις λοιπές κατηγορίες πελατών της ΔΕΗ (επιχειρήσεις, δημόσιο, μεγάλες βιομηχανίες που τροφοδοτούνται από το δίκτυο υψηλής τάσης, κ.ά.).
Είναι συνεπείς
Σύμφωνα πάντως με όσα υποστηρίζουν από τη ΔΕΗ, «παρά την τρέχουσα δυσμενή οικονομική συγκυρία η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών μας είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τη ΔΕΗ. Τα όποια προβλήματα ως προς την εξόφληση λογαριασμών και τις διακοπές ρεύματος λόγω χρέους προέρχονται από μειοψηφία πελατών, οι οποίοι είναι ασυνεπείς και απαιτούν διακριτική μεταχείριση έναντι των υπολοίπων, ζητώντας κατ’ επανάληψη μακροχρόνιους διακανονισμούς τους οποίους όμως δεν τηρούν».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου