Συνάδελφοι αυτό το ποιημα αποσκοπεί σε ένα βαθύτερο νόημα ενός ξεπουλήματος μίας από τις ποιο μεγάλες επιχειρήσεις στην ελλάδα.....του ΟΤΕ.ΉΡΘΕ Η ΣΕΙΡΆ ΜΑΣ ΛΟΙΠΌΝ?????ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ??????
Απο ένα φίλο...
-Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
-Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μιά τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
-Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
-Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;
-Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.
-Γιατί οι δυό μας ύπατοι κ' οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ' ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλισμένα;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπόνουν τους βαρβάρους.
-Γιατί κ' οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
κι αυτοί βαριούντ' ευφράδειες και δημηγορίες.
-Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ' η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που έγιναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ' οι πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;
Γιατί ενύχτωσε κ' οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ' τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.
Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις.
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης
Τελευταία λόγια μετά την πώληση του ΟΤΕ.
Δεν έφθανε η απέχθεια του παππού, η επέλαση των πριγκίπων της ΟΤΕΝΕΤ, ήρθαν και οι Γερμανοί , τι να αντέξει το ταλαίπωρο είδος μας.
Ο ΟΤΕ αν το σκεφτείς έμοιαζε με στίβο μάχης, όπου δοκιμαστήκαμε σαν άνθρωποι.
Σκέφτεσαι, όταν μπήκα πόσους έγλυψα, τι μέσον έβαλα, ή τι απάτη έκανα, τελικά πόσων άλλων έφαγα τη θέση;
Μέσα δούλεψα συνειδητά και συναδελφικά, αλλά πόσο αντιστάθηκα στις σειρήνες του κομματισμού. Άντεξα και δεν σύρθηκα σε κομματικές φιέστες ή κομματικά ψηφοδέλτια μόνο και μόνο για να δείξω την υποτέλεια μου(ειδικά αν τα ίδια είχα κάνει και με τους άλλους), άντεξα να αφήσω το παιδί μου έξω από το αλισβερίσι για να γλιτώσω και εγώ και εκείνο το γελάκι του μεσολαβητή;
Απέργησα ή δεν απέργησα κατά συνείδηση;
Και τώρα δώσε εξετάσεις πάλι σε νέα αφεντικά (αποστήθισε το «πιστεύω σε ένα ΟΤΕ Γερμανικό») που δεν έχουν και πολιτικό κόστος δηλ άλλοι κανόνες από αυτούς που τόσα χρόνια οι πολιτικοί μας έμαθαν.
Αν από όλα αυτά πέρασες αλώβητος, αξίζει τώρα να γελάς στον καθρέφτη, έστω και από χαρμολύπη.
Οι πολιτικοί βέβαια καθάρισαν, δεν μας άντεχαν έτσι που μας έκαναν και μας παρέδωσαν. Καμιά 200αριά το χρόνο μπορούν να διώχνουν (χωρίς εθελουσίες και τέτοιες πολυτέλειες) και αν δει ΟΤΕτζης Γερμανού πρόσωπο, θα ψαχνόμαστε…
Πάντως πιο καντέμηδες από τους 700 δεν υπάρχουν….. αυτοί τουλάχιστον κάτι κατάλαβαν, αλλά γκαντεμιά ή και ξεπούλημα από κάποιους (πχ συνδικαλιστές).
Κουράγιο αδέλφια, ας θυμηθούμε τον Γιώργο Θαλάσση την Κατερίνα και τον Σπίθα.
Απο ένα φίλο...
-Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
-Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μιά τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
-Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
-Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;
-Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.
-Γιατί οι δυό μας ύπατοι κ' οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ' ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλισμένα;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπόνουν τους βαρβάρους.
-Γιατί κ' οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
κι αυτοί βαριούντ' ευφράδειες και δημηγορίες.
-Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ' η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που έγιναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ' οι πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;
Γιατί ενύχτωσε κ' οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ' τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.
Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις.
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης
Τελευταία λόγια μετά την πώληση του ΟΤΕ.
Δεν έφθανε η απέχθεια του παππού, η επέλαση των πριγκίπων της ΟΤΕΝΕΤ, ήρθαν και οι Γερμανοί , τι να αντέξει το ταλαίπωρο είδος μας.
Ο ΟΤΕ αν το σκεφτείς έμοιαζε με στίβο μάχης, όπου δοκιμαστήκαμε σαν άνθρωποι.
Σκέφτεσαι, όταν μπήκα πόσους έγλυψα, τι μέσον έβαλα, ή τι απάτη έκανα, τελικά πόσων άλλων έφαγα τη θέση;
Μέσα δούλεψα συνειδητά και συναδελφικά, αλλά πόσο αντιστάθηκα στις σειρήνες του κομματισμού. Άντεξα και δεν σύρθηκα σε κομματικές φιέστες ή κομματικά ψηφοδέλτια μόνο και μόνο για να δείξω την υποτέλεια μου(ειδικά αν τα ίδια είχα κάνει και με τους άλλους), άντεξα να αφήσω το παιδί μου έξω από το αλισβερίσι για να γλιτώσω και εγώ και εκείνο το γελάκι του μεσολαβητή;
Απέργησα ή δεν απέργησα κατά συνείδηση;
Και τώρα δώσε εξετάσεις πάλι σε νέα αφεντικά (αποστήθισε το «πιστεύω σε ένα ΟΤΕ Γερμανικό») που δεν έχουν και πολιτικό κόστος δηλ άλλοι κανόνες από αυτούς που τόσα χρόνια οι πολιτικοί μας έμαθαν.
Αν από όλα αυτά πέρασες αλώβητος, αξίζει τώρα να γελάς στον καθρέφτη, έστω και από χαρμολύπη.
Οι πολιτικοί βέβαια καθάρισαν, δεν μας άντεχαν έτσι που μας έκαναν και μας παρέδωσαν. Καμιά 200αριά το χρόνο μπορούν να διώχνουν (χωρίς εθελουσίες και τέτοιες πολυτέλειες) και αν δει ΟΤΕτζης Γερμανού πρόσωπο, θα ψαχνόμαστε…
Πάντως πιο καντέμηδες από τους 700 δεν υπάρχουν….. αυτοί τουλάχιστον κάτι κατάλαβαν, αλλά γκαντεμιά ή και ξεπούλημα από κάποιους (πχ συνδικαλιστές).
Κουράγιο αδέλφια, ας θυμηθούμε τον Γιώργο Θαλάσση την Κατερίνα και τον Σπίθα.
Περιμένοντας τους Βαρβάρους,από ένα συνάδελφο οτετζή,περιμένοντας το ξεπούλημα της μαμάς δεη.....



0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου