
TO 3% του ετήσιου τζίρου της ή περίπου 160 εκατ. ευρώ υπολογίζει ότι θα χάσει η ΔΕΗ το 2010 από τους ιδιώτες προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας οι οποίοι εντείνουν τη δραστηριοποίησή τους στην αγορά, «χτυπώντας» κυρίως τους «καλούς» πελάτες της ΔΕΗ, δηλαδή τους καταναλωτές που εντάσσονται στις δυο ή τρεις κερδοφόρες κατηγορίες, από τις συνολικά 31 διαφορετικές κατηγορίες τιμολογίων της ΔΕΗ.
Το γεγονός ότι ήδη περίπου 1.400 μεγάλοι πελάτες της ΔΕΗ, κυρίως εμπορικοί καταναλωτές, έχουν υπογράψει συμβάσεις προμήθειας με ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες παράλληλα πραγματοποιούν «άνοιγμα» στους μεγάλους οικιακούς καταναλωτές, με κατανάλωση άνω των 2.000 KWh το τετράμηνο, παρέχοντάς τους εκπτώσεις της τάξης του 5%, έχει θορυβήσει τη ΔΕΗ. Ενδεικτικό της ταχύτητας με την οποία εξελίσσονται τα πράγματα, είναι το γεγονός ότι, ενώ το 2009 η ΔΕΗ έχασε περίπου 3 εκατ. KWh κατανάλωσης, από πελάτες που εστράφησαν προς τους ιδιώτες, υπολογίζει ότι η απώλεια το 2010 θα τριπλασιαστεί φθάνοντας τα 9 εκατ. KWh.
Με βάση αυτά τα δεδομένα και προκειμένου να εξορθολογιστεί το σημερινό σύστημα τιμολόγησης το οποίο σε ορισμένες κατηγορίες πελατών δεν καλύπτει ούτε το κόστος, επιβαρύνοντας άλλες κατηγορίες, η ΔΕΗ έχει υποβάλει πρόταση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας από τον περασμένο Νοέμβριο. Μια πρόταση που όπως φαίνεται θα παραμείνει στα συρτάρια της ΡΑΕ για αρκετό διάστημα ακόμη, τουλάχιστον έως ότου επιλεγεί η νέα ηγεσία της αρχής.
Η πρόταση της ΔΕΗ προβλέπει αναδιάρθρωση των τιμολογίων, η οποία θα οδηγήσει σε αυξήσεις της τάξεως του 15%-20% για ορισμένες κατηγορίες καταναλωτών όπως οι μικροί οικιακοί, μειώσεις της τάξεως του 10% σε άλλες κατηγορίες όπως τα εμπορικά τιμολόγια, αλλά και ουδέτερο οικονομικό αποτέλεσμα για τη ΔΕΗ. Προκειμένου δε, να διατηρηθεί το «ουδέτερο οικονομικό αποτέλεσμα», δηλαδή να μην υπάρχει αύξηση ή μείωση του τζίρου εξαιτίας της αναδιάρθρωσης των τιμολογίων, η ΔΕΗ προτείνει τη δημιουργία ενός «κουμπαρά» στον οποίο θα συνεισφέρουν όλοι οι «παίκτες» της αγοράς για την κάλυψη του κόστους των επιδοτούμενων τιμολογίων όπως αυτά των αγροτών, των μικρών οικιακών καταναλωτών αλλά και των μικρομεσαίων μεταποιητικών επιχειρήσεων. Oπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη της επιχείρησης «δεν είναι δυνατόν να επιβάλλεται στη ΔΕΗ η άσκηση κοινωνικής και αναπτυξιακής πολιτικής προσφέροντας ρεύμα κάτω του κόστους σε ορισμένες κατηγορίες πελατών της και ταυτόχρονα να ανταγωνίζεται ιδιωτικές εταιρίες οι οποίες δεν μοιράζονται ανάλογα βάρη».
Το γεγονός ότι ήδη περίπου 1.400 μεγάλοι πελάτες της ΔΕΗ, κυρίως εμπορικοί καταναλωτές, έχουν υπογράψει συμβάσεις προμήθειας με ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες παράλληλα πραγματοποιούν «άνοιγμα» στους μεγάλους οικιακούς καταναλωτές, με κατανάλωση άνω των 2.000 KWh το τετράμηνο, παρέχοντάς τους εκπτώσεις της τάξης του 5%, έχει θορυβήσει τη ΔΕΗ. Ενδεικτικό της ταχύτητας με την οποία εξελίσσονται τα πράγματα, είναι το γεγονός ότι, ενώ το 2009 η ΔΕΗ έχασε περίπου 3 εκατ. KWh κατανάλωσης, από πελάτες που εστράφησαν προς τους ιδιώτες, υπολογίζει ότι η απώλεια το 2010 θα τριπλασιαστεί φθάνοντας τα 9 εκατ. KWh.
Με βάση αυτά τα δεδομένα και προκειμένου να εξορθολογιστεί το σημερινό σύστημα τιμολόγησης το οποίο σε ορισμένες κατηγορίες πελατών δεν καλύπτει ούτε το κόστος, επιβαρύνοντας άλλες κατηγορίες, η ΔΕΗ έχει υποβάλει πρόταση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας από τον περασμένο Νοέμβριο. Μια πρόταση που όπως φαίνεται θα παραμείνει στα συρτάρια της ΡΑΕ για αρκετό διάστημα ακόμη, τουλάχιστον έως ότου επιλεγεί η νέα ηγεσία της αρχής.
Η πρόταση της ΔΕΗ προβλέπει αναδιάρθρωση των τιμολογίων, η οποία θα οδηγήσει σε αυξήσεις της τάξεως του 15%-20% για ορισμένες κατηγορίες καταναλωτών όπως οι μικροί οικιακοί, μειώσεις της τάξεως του 10% σε άλλες κατηγορίες όπως τα εμπορικά τιμολόγια, αλλά και ουδέτερο οικονομικό αποτέλεσμα για τη ΔΕΗ. Προκειμένου δε, να διατηρηθεί το «ουδέτερο οικονομικό αποτέλεσμα», δηλαδή να μην υπάρχει αύξηση ή μείωση του τζίρου εξαιτίας της αναδιάρθρωσης των τιμολογίων, η ΔΕΗ προτείνει τη δημιουργία ενός «κουμπαρά» στον οποίο θα συνεισφέρουν όλοι οι «παίκτες» της αγοράς για την κάλυψη του κόστους των επιδοτούμενων τιμολογίων όπως αυτά των αγροτών, των μικρών οικιακών καταναλωτών αλλά και των μικρομεσαίων μεταποιητικών επιχειρήσεων. Oπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη της επιχείρησης «δεν είναι δυνατόν να επιβάλλεται στη ΔΕΗ η άσκηση κοινωνικής και αναπτυξιακής πολιτικής προσφέροντας ρεύμα κάτω του κόστους σε ορισμένες κατηγορίες πελατών της και ταυτόχρονα να ανταγωνίζεται ιδιωτικές εταιρίες οι οποίες δεν μοιράζονται ανάλογα βάρη».
ΔΕΗ: Απώλεια 9 εκ. KWh κατανάλωση μέσα στο 2010



0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου