Πέμπτη, Απριλίου 14, 2011

ΔΕΗ - Νέα αναβολή για την κατασκευή της μονάδας Πτολεμαΐδα-5
H ρυπογόνος λιγνιτική μονάδα της ΔΕΗ, «Πτολεμαΐδα I» η οποία δεν λειτουργεί πλέον

0Share
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος
Πτολεμαΐδα

Για τις 11 Μαΐου μετατέθηκε από τη ΔΕΗ, για μία ακόμη φορά,  η ημερομηνία κατάθεσης προσφορών κατασκευής της λιγντικής μονάδας Πτολεμαΐδα-5.
Ο διαγωνισμός έχει ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο, αφού προκηρύχθηκε στις 20 Απριλίου του 2010, με δημοσίευση στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με πρώτη ημερομηνία κατάθεσης προσφορών ορίστηκε η 1η Σεπτεμβρίου 2010 και έκτοτε η ΔΕΗ έχει μεταθέσει πέντε φορές την ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών.
 Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού περίπου 1,4 δισ. ευρώ, που  θα υποκαταστήσει παλαιές ρυπογόνες λιγντικές μονάδες της ΔΕΗ.
Η πιο πρόσφατη  παράταση είχε δοθεί τυπικά επειδή η ιαπωνική Hitachi που πρόκειται να συμμετάσχει σε κοινοπραξία, ζήτησε αναβολή  λόγω του μεγάλου σεισμού και του τσουνάμι στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Παρ' όλα αυτά, οργιάζει η φημολογία ότι ο πραγματικός λόγος των πολλαπλών αναβολών είναι ότι οι ενδιαφερόμενοι αντιδρούν στον τρόπο χρηματοδότησης και στη ροή τών σταδιακών εξοφλήσεων ανάλογα με την πρόοδο του έργου,  που προτείνει η ΔΕΗ.
Το δυσθεώρητο για τα ελληνικά δεδομένα κόστος του έργου και η ρευστότητα στο ύψος των  επιτοκίων, αποτελούν τα κλειδιά χρηματοδότησης για τους υποψήφιους κατασκευαστές γι’ αυτό και παρατηρείται η δυστοκία στις ημερομηνίες. Οι υποψήφιοι εκτιμούν ότι οποιαδήποτε δραματική αλλαγή στους οικονομικούς συντελεστές θα μπορούσε εύκολα να τους οδηγήσει σε τεράστια οικονομική ζημιά και ζητούν περισσότερες εγγυήσεις από την επιχείρηση.
Ο διαγωνισμός που προχωρεί μετ’ εμποδίων παρά την πλούσια τεχνογνωσία της ΔΕΗ στο λιγνίτη, αφορά την κατασκευή και παράδοση με το κλειδί στο χέρι, μονάδας καύσης λιγνίτη, ισχύος 550-660 μεγαβάτ και με δυνατότητα παροχής τηλεθέρμανσης για 140 μεγαβάτ.
Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει δύο κοινοπραξίες: Στην πρώτη συμμετέχει η γερμανική Babcock, η οποία έχει εξαγοραστεί από την ιαπωνική Ηitachi και η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ ενώ στη δεύτερη συμμετέχουν η γαλλική Alstom, η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου και η Προμηθέας Γκάζ.


Α.Γ.Χριστοδουλάκης-ΤΟ ΒΗΜΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου