Για τη σωστή απεικόνιση απαιτείται η εγκατάσταση τουFlashPlayerκαι τουAdobe ReaderΗ ιστοσελίδα υποστηρίζεται λειτουργικά από τους πλοηγούςMozzila internet explorerChromeOperaedge microsoft Ιδανική ανάλυση οθόνης 1024 x 768.ΟΙ πηγές των αναρτήσεων εάν είναι αναδημοσίευση υπάρχουν στο τέλος κάθε ανάρτησης. Ευχαριστούμε πολύ.

ΜΥ ΗΟΜΕ ΟΝLINE

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 07, 2011
Στο δύσκολο «γήπεδο» των οικιακών καταναλωτών, εμφανίζονται αποφασισμένοι να «ποντάρουν» οι μεγάλες από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην λιανική αγορά του ρεύματος, και ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τις καμπάνιές τους για την προώθηση των «προϊόντων» που ήδη έχουν βγάλει στην αγορά.
Ο λόγος για την Aegean Power του Ομίλου Μελισσανίδη και την ENERGA, εταιρεία της οικογενείας Φλώρου που απέκτησε τον συνολικό έλεγχο της Verbund Hellas μετά την αποχώρηση της Αυστριακής Verbund. Αντίθετα, οι υπόλοιποι μικρότεροι παίχτες της σχετικής αγοράς δεν εμφανίζονται διατεθειμένοι να μπούν σε αυτού του είδους τον ανταγωνισμό με τη ΔΕΗ, μη μπορώντας προφανώς να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες. Από την άλλη, εταιρείες συνδεδεμένες με ισχυρούς παραγωγικούς ενεργειακούς ομίλους (ELPEDISON, Μυτιληναίος, ΗΡΩΝ, Κοπελούζος κ.λπ.) επιλέγουν να κρατήσουν στάση αναμονής μέχρι να ξεκαθαρίσει συνολικά το ηλεκτρικό τοπίο (όχι μόνον σε επίπεδο τιμολογίων) και εστιάζουν το ενδιαφέρον τους, όσον αφορά τη λιανική, στο γνωστό πεδίο των επαγγελματικών – επιχειρηματικών συνδέσεων.
Energa και Αegean, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν στελέχη τους, ποντάρουν στα –μικρά έστω – περιθώρια που αφήνουν τα νέα τιμολόγια της ΔΕΗ, μετά την αναδιάρθρωση, καθώς και στην «κόπωση» του καταναλωτικού κοινού από τη χρόνια σύνδεσή του με τη ΔΕΗ. Αναγνωρίζουν μάλιστα ότι στον οικιακό τομέα δεν θα είναι τόσο εύκολα τα κέρδη, όπως ήταν στα εμπορικά τιμολόγια την προηγούμενη «χρυσή διετία», πολλώ δε μάλλον όταν υπάρχει μεγάλος βαθμός αβεβαιότητας σε σχέση με δομικές παραμέτρους του συστήματος, όπως η διαμόρφωση της Οριακής Τιμής, η απόκτηση εκ μέρους τους φθηνής λιγνιτικής παραγωγής κ.λπ. Ωστόσο κοινή τους πρόθεση είναι να «βάλουν πόδι» στη μεγάλη δεξαμενή των καταναλωτών και να αξιοποιήσουν στη συνέχεια τη θέση τους ανάλογα με το πού θα «πάει» η αγορά.
Πακέτα με κιλοβατώρες
Τα τιμολόγια της ΔΕΗ, όπως ισχύουν από 1ης Ιανουαρίου, μετά την αναδιάρθρωση, αφήνουν περιθώρια στις περισσότερες περιπτώσεις για παροχή εκπτώσεων εκ μέρους των προμηθευτών. Το ελκυστικό όμως του πράγματος έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι οι ιδιώτες «λιανέμποροι» έχουν δημιουργήσει καινούργια «προϊόντα», τα οποία, εάν ο καταναλωτής κάνει καλή διαχείριση του χρόνου και του «προφίλ» του, έχει σημαντικό όφελος. Πρόκειται για «πακέτα» που μοιάζουν με εκείνα που συναντώνται στην αγορά των τηλεπικοινωνιών και βασίζονται στην προαγορά ενέργειας σε ελκυστική τιμή. Δηλαδή ο πελάτης, ανάλογα με το «προφίλ» του και το ρεύμα που καταναλώνει συνήθως στο τετράμηνο, προαγοράζει τις αντίστοιχες κιλοβατώρες σε τιμή χαμηλότερη από την αντίστοιχη της ΔΕΗ σε ποσοστά μέχρι και 20%. Εάν χρειαστεί να «κάψει» παραπάνω ρεύμα, το αγοράζει σε τιμή πάνω κάτω ίδια με της ΔΕΗ.
Επιπλέον οι καταναλωτές δεν πληρώνουν πάγιο, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις (και ειδικά στους καλοπληρωτές) οι εταιρείες τους δίνουν και άλλα κίνητρα, όπως την επιστροφή της προκαταβολής – εγγύησης που έχουν καταβάλει στο παρελθόν στη ΔΕΗ.
«Ξυπνάει» και η ΔΕΗ
Την ίδια στιγμή η ΔΕΗ επιχειρεί να οργανωθεί καλύτερα για να αντιμετωπίσει συνολικά τον ανταγωνισμό. Η ανάθεση στον κ. Λάζαρο Καραλάζο των καθηκόντων του Γενικού Διευθυντή Εμπορίας της ΔΕΗ, εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο, το οποίο περιλαμβάνει την αναμόρφωση των υπηρεσιών και την υιοθέτηση καινούργιων μεθόδων και προϊόντων.
Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΔΕΗ κ. Αρθούρος Ζερβός «ο νέος Γενικός Διευθυντής αναλαμβάνει το δύσκολο έργο του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης της εμπορικής πολιτικής της ΔΕΗ, αξιοποιώντας πλήρως το ανθρώπινο δυναμικό της και όλες τις σύγχρονες μεθόδους προώθησης των πωλήσεων, έτσι ώστε η Επιχείρηση να γίνει πιο φιλική προς όλους τους πελάτες της, παρέχοντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες».
Προσοχή στις λεπτομέρειες
Πρέπει πάντως να αναφερθεί ότι οι διαφοροποιήσεις στα τιμολόγια των εταιρειών έναντι της ΔΕΗ αφορούν το κόστος ενέργειας (περίπου το 50% ενός λογαριασμού ρεύματος) και όχι τις υπόλοιπες μη ανταγωνιστικές – ρυθμιζόμενες χρεώσεις, όπως είναι οι φόροι, οι ΥΚΩ, το τέλος ΑΠΕ κ.λπ.. Επειδή, δε, οι τιμοκατάλογοι των ιδιωτικών εταιρειών δεν είναι πάντοτε ευθέως συγκρίσιμοι (μεταξύ τους αλλά κυρίως με εκείνους της ΔΕΗ, οι οποίοι, μετά την αναδιάρθρωσή τους που ισχύει από την 1η του χρόνου βασίζονται σε καινούργιες βάσεις), το έργο του καταναλωτή που καλείται να επιλέξει γίνεται πιο περίπλοκο. Παράγοντας του χώρου που ρωτήθηκε από το energypress δίνει στους καταναλωτές την εξής συμβουλή: «Ο οικιακός καταναλωτής πρέπει να περιμένει να λάβει από τη ΔΕΗ τον πρώτο λογαριασμό βασισμένο στα καινούργια δεδομένα και με βάση αυτόν να ξεκινήσει, αν θέλει, την αναζήτησή του. Μάλιστα θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ζητά από τις εταιρείες να του δίνουν συγκεκριμένο ποσόν που θα κληθεί να πληρώσει, ανάλογα με την συνήθη κατανάλωση που έχει, αλλά και για την περίπτωση που θα έχει λιγότερη ή περισσότερη από εκείνη που έχει προϋπολογίσει.
Εμπορικοί καταναλωτές
Μάχη θα δώσουν οι εταιρείες λιανικής με τη ΔΕΗ και για τους εμπορικούς καταναλωτές, τομέα στον οποίο η ΔΕΗ είχε χάσει ήδη 65.000 περίπου «ρολόγια». Μετά την αναδιάρθρωση τα περιθώρια για εκπτώσεις είναι πλέον περιορισμένα. Υπενθυμίζεται ότι η αναδιάρθρωση έγινε για να πάψουν να υπάρχουν οι σταυροειδείς επιδοτήσεις οι οποίες, μεταξύ άλλων, οδηγούσαν τα εμπορικά τιμολόγια σε πολύ υψηλά επίπεδα και ως εκ τούτου έδιναν την ευκαιρία στους ιδιώτες ανταγωνιστές της ΔΕΗ να δίνουν μεγάλες εκπτώσεις και να «αρπάζουν» μερίδια από την πελατεία της. Έτσι, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, τα τιμολόγια που «έπεσαν» ήταν κυρίως τα εμπορικά.
Ωστόσο οι ιδιωτικές εταιρείες δεν σκοπεύουν να αφήσουν κι εδώ τη ΔΕΗ «ανενόχλητη». Τα «πακέτα» τιμολόγησης των εμπορικών καταναλωτών τα οποία έβγαλε από την Τρίτη στην αγορά η Aegean Power, περιλαμβάνουν και πάλι σημαντικές εκπτώσεις. Αντίστοιχες θα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι τιμές τις οποίες θα προσφέρει σε επαγγελματίες και επιχειρηματίες η έτερη ισχυρή εταιρεία, η Energa. Συγκεκριμένα η Aegean Power δίνει στους εμπορικούς πελάτες, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, εκπτώσεις από 6% έως 18,5%. Ειδικότερα οι μεσοσταθμικές χρεώσεις ανά κατηγορία είναι μικρότερες κατά τα εξής ποσοστά:
• Γ21….9%
• Γ22….7,5%
• Γ23….18,5%
• Γ21β…9%
• Γ22β…7%
• Γ23β…6%
Συνολικά, με βάση τα όσα υποστηρίζει η Aegean Power, οι τιμές της είναι χαμηλότερες από τη ΔΕΗ όσον αφορά τις «ανταγωνιστικές» χρεώσεις, ταυτίζονται όσον αφορά τις «μονοπωλιακές – ρυθμιζόμενες» χρεώσεις, δεν έχουν πάγιο, έχουν σταθερή χρέωση ανά κιλοβατώρα και έχουν ξεκάθαρο τρόπο τιμολόγησης που επιτρέπει άμεσες συγκρίσεις.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου