Δευτέρα, Οκτωβρίου 11, 2010

Η ΔΕΗ γιορτάζει φέτος τα 60στά της γενέθλια.
Από την ίδρυσή της, το 1950, προσπάθησε και
πέτυχε την ενεργειακή αυτάρκεια της Ελλά-
δας και αποτέλεσε τη βάση για την ανάπτυξη
της εθνικής μας οικονομίας. Από τότε, έως και
σήμερα, παραμένει ο εθνικός πρωταγωνιστής
στον τομέα της ενέργειας και η κινητήρια δύ-
ναμη για την οικονομική και βιομηχανική ανά-
πτυξη της χώρας.
Η ίδρυση της «Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρι-
σμού», τον Αύγουστο του 1950, ήρθε να αλ-
λάξει την εικόνα του ενεργειακού τοπίου της
Ελλάδας, καθώς εξυπηρετούσε τη χάραξη και
την εφαρμογή μιας εθνικής ενεργειακής πολιτι-
κής: την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με τη
χρήση εγχώριων ενεργειακών πηγών και τη
διάθεσή της σε ολόκληρη την επικράτεια, υλο-
ποιώντας ένα ιδιαίτερα κρίσιμο εθνικά έργο,
τον εξηλεκτρισμό της χώρας.
Μέσα σε έξι δεκαετίες η ΔΕΗ κατόρθωσε να
εξασφαλίσει την αυτοδυναμία της χώρας σε
ηλεκτρισμό, να προσφέρει ευκαιρίες εργα-
σίας σε ελληνικά χέρια και να συμβάλει τα
μέγιστα στην ανάπτυξη του τόπου. Σήμερα,
Ανώνυμη Εταιρεία πλέον και εισηγμένη στα
Χρηματιστήρια της Αθήνας και του Λονδίνου,
πρωταγωνιστεί και πάλι στις νέες συνθήκες
που δημιούργησε η απελευθέρωση της αγο-
ράς ηλεκτρισμού στην Ευρώπη. Μέσα στο νέο
ανταγωνιστικό περιβάλλον διαμορφώνει νέες
σχέσεις με τους πελάτες της και την κοινωνία,
σκοπεύοντας να παραμείνει κυρίαρχη στην ελ-
ληνική αγορά ενέργειας, αλλά και να αναζητή-
σει νέες αγορές για ανάπτυξη και επέκταση των
επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων.
Στα ορυχεία, στους σταθμούς, στα δίκτυα, στα
καταστήματα εξυπηρέτησης και σε οποιονδή-
ποτε άλλο τομέα εργασίας απασχολούνται, οι
άνθρωποι της ΔΕΗ συναισθάνονται και αντα-
ποκρίνονται άψογα στην ευθύνη που έχουν
επωμισθεί: την προσφορά του πολύτιμου κοι-
νωνικού αγαθού της ενέργειας. Με αυταπάρ-
νηση και θυσίες αγωνίστηκαν και αγωνίζονται,
μέσα σε αντίξοες πολλές φορές συνθήκες, για
την ομαλή παραγωγή και διάθεση της ηλεκτρι-
κής ενέργειας.
Οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ όλα αυτά τα χρόνια,
συνέδεσαν την ύπαρξή τους με τον εξηλε-
κτρισμό της χώρας, την οικονομική της πρό-
οδο και την άνοδο της ποιότητας ζωής των
Ελλήνων και συνέβαλαν στο να αναδειχθεί η
ΔΕΗ Α.Ε. σε μια σύγχρονη ανταγωνιστική επι-
χείρηση με ισχυρές αναπτυξιακές και οικονομι-
κές επιδόσεις. Επιτελούν το μεγάλο αυτό έργο
με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, προσφοράς
στις τοπικές κοινωνίες, ευαισθησία και σεβα-
σμό στους πελάτες της και το περιβάλλον.
HLEKTRON_25.f
Σημαντική αύξηση κερδών το 2009
Ισχυρές οικονομικές επιδόσεις πέτυχε η ΔΕΗ το 2009 εξασφαλίζοντας
μεγάλα κέρδη και δημιουργώντας, έτσι, τις κατάλληλες προϋποθέσεις
για την ομαλή χρηματοδότηση του γιγαντιαίου επενδυτικού της προ-
γράμματος.
Για πρώτη φορά η ΔΕΗ κατέκτησε τη δεύτερη θέση – μετά την Εθνική
Τράπεζα – μεταξύ όλων των εισηγμένων εταιρειών με βάση την κερ-
δοφορία. Η Εταιρεία είναι σήμερα πιο δυνατή, καθώς ενισχύθηκε η κα-
θαρή θέση και μειώθηκαν τα χρέη της, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν οι
επενδύσεις της σε μια «δύσκολη χρονιά».
Η σημαντική βελτίωση οφείλεται κυρίως στην πτώση των διεθνών τι-
μών των καυσίμων και ενέργειας που αγοράζει η Επιχείρηση, ενώ πα-
ράλληλα αυξήθηκε σημαντικά η συμμετοχή των «εγχωρίων καυσίμων»
(λιγνίτης, νερά) στο ενεργειακό της μείγμα. Η καλή οικονομική πορεία
της Επιχείρησης στηρίχθηκε και στις προσπάθειες όλων των εργαζο-
μένων που βελτίωσαν τισ επιδόσεις τους σε όλα τα επίπεδα. Όμως, τα
κέρδη επηρεάζονται κυρίως από εξωγενείς παράγοντες, που μπορεί να
αναστραφούν.
Το 2010 αναμένεται ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά ηλεκτρι-
κής ενέργειας. Και για το λόγο αυτό χρειάζεται ένταση των προσπαθει-
ών όλων των στελεχών και εργαζομένων για ακόμη υψηλότερες επιδό-
σεις. Η επιτάχυνση των επενδύσεων, η συμπίεση της κάθε δαπάνης και
η παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πελάτες αποτελούν «μονό-
δρομο» για την ανοδική πορεία της ΔΕΗ.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου