Κυριακή, Φεβρουαρίου 28, 2010
Για τη αξία του νόμου δεν χρειάζεται προσθέσουμε τίποτε περισσότερο πέρα από την γενική παραδοχή ότι αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά νομοθετήματα από γενέσεως του ελληνικού κράτους, αφού επέφερε σημαντικό πλήγμα στις πελατειακές σχέσεις -αλλά όχι καίριο, όπως αποδεικνύει η καθημερινότητα -, καθιερώνοντας κανόνες διαφάνειας και αντικειμενικότητας στις προσλήψεις και εισάγοντας την αξιοκρατία στην δημόσια διοίκηση.


Υπολογίζεται ότι από το 1995 πού άρχισε να εφαρμόζεται έως σήμερα, μέσω αυτού και του ΑΣΕΠ τοποθετήθηκαν σε τακτικές θέσεις του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα περίπου 100.000 εργαζόμενοι. Αριθμός όχι και τόσο ικανοποιητικός αν σκεφθεί κανείς ότι ισάριθμοι είναι περίπου αυτοί που στο ίδιο διάστημα εισήλθαν στο Δημόσιο μέσω άλλων οδών και κυρίως δια των μονιμοποιήσεων με νομοθετικές ρυθμίσεις.


Σήμερα, χρόνια μετά από τη θέσπισή του, ο νόμος 2190/94 εξακολουθεί να αποτελεί σταθερή αξία για την ελληνική κοινωνία και την δημόσια διοίκηση ειδικότερα. Ωστόσο, ολοένα και περισσότεροι υιοθετούν την άποψη ότι οι σύγχρονες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες επιβάλλουν να δούμε το σύστημα των προσλήψεων κάτω από ένα νέο πρίσμα, επιχειρώντας τις τομές εκείνες που θα το καταστήσουν πιο αποτελεσματικό και λιγότερο γραφειοκρατικό. ‘Αποψη που δεν φαίνεται να συμμερίζεται μεγάλη μερίδα του εκδοτικού και πολιτικού κατεστημένου, αν κρίνουμε από τις υστερικές αντιδράσεις τους στο θέμα της προσωπικής συνέντευξης, η οποία περιλαμβάνεται ήδη στον νόμο 2190/94 και από τα μέσα Νοεμβρίου θα αρχίσει να εφαρμόζεται στην πράξη.


Περιεχόμενα
Ο νόμος 2190/94 αποτελείται από 8 κεφάλαια και 44 άρθρα. Από αυτά στις προσλήψεις αναφέρονται ουσιαστικά τα πρώτα 4 κεφάλαια και 24 άρθρα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα άρθρα 15 έως 19, καθώς περιγράφουν τους τρεις τρόπους που γίνεται η πρόσληψη του τακτικού προσωπικού, δηλαδή με γραπτό διαγωνισμό, σειρά προτεραιότητας και την ειδική διαδικασία που ισχύει για το ειδικό επιστημονικό προσωπικό και συμπεριλαμβάνει προσωπική συνέντευξη (οι πολέμιοι της τελευταίας ας μάθουν ότι εφαρμόζεται με επιτυχία από το 1997).


Όπως ήδη αναφέραμε, πρόκειται για κωδικοποιημένο κείμενο νόμου και ως εκ τούτου σε αυτό περιέχονται αναφορές ή παραπομπές σε άλλους νόμους, προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις. Ακόμη γίνονται και αναφορές σε διατάξεις που κρίθηκαν αντισυνταγματικές. Στο κείμενο, το οποίο συνέταξε επιτροπή του υπ. Εσωτερικών, έχουν περιληφθεί και οι αλλαγές που έγιναν το 2005, καθιστώντας το έτσι απολυτα επικαιροποιημένο. Σε μια προσπάθεια να το καταστήσει περισσότερο απλό και κατανοητό, η Proslipsis το επεξεργάσθηκε περαιτέρω, διαχωρίζοντας τις παραπομπές από το κυρίως κείμενο. Έτσι, ο μη μυημένος στα νομικά αναγνώστης δεν έχει παρά να διαβάσει το κείμενο με τα μαύρα στοιχεία, για να αποκομίσει πλήρη εικόνα για τα ισχύοντα σήμερα στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.

Άρθρο 14
Έκταση εφαρμογής - τρόπος πρόσληψης


1. «Στις διατάξεις των κεφαλαίων Α΄, Β΄ και του παρόντος Γ΄ υπάγονται όλοι οι φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 6 του ν. 1256/82 και τις μεταγενέστερες συμπληρώσεις του, πριν την τροποποίησή του με το άρθρο 51 του ν. 1892/1990. Στον κατά τα ανωτέρω δημόσιο τομέα και για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος και μόνον υπάγονται επίσης:
- Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού,
- Oι Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.) και η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.),
- Oι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί που έχουν εξαιρεθεί από το δημόσιο τομέα βάσει των διατάξεων του άρθρου 30 του ν. 1914/1990 και του άρθρου 22 του ν. 1947/1991,
- Oι Τράπεζες στις οποίες ο διορισμός Προέδρου του Δ.Σ. ή Διοικητή υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής, καθώς και οι θυγατρικές τους ανώνυμες εταιρείες,
- Tα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, καθώς και το Εθνικό Ίδρυμα Υποδοχής και Αποκατάστασης Αποδήμων και Παλιννοστούντων Ομογενών Ελλήνων».
Η παρ.1 αντικαταστάθηκε. ως άνω με το άρθρο 1 παρ. 1 του Ν.2527/1997.
-Με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 23 του άρθρου 1 του ν.2247/1994 (Α 182) ορίστηκε ότι: ’’Οι υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 14 του ν.2190/1994, που μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος έχουν προβεί σε ανακοίνωση πρόσληψης προσωπικού κατά το άρθρο 21 του αυτού ως άνω νόμου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν καταρτισθεί οι οικείοι πίνακες προσληπτέων, δύνανται να προβούν σε νέα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 16 του παρόντος νόμου’’.
-Με τις παρ. 1,3 και 5 του άρθρου 9 του ν.2266/1994 (Α218) μεταξύ άλλων ορίστηκε ότι:
«1.Μετά την έκδοση των νέων οργανισμών των υπουργείων και των Ν.Π.Δ.Δ. όπως ορίζεται από τις διατάξεις της παραγράφου 11 του παρόντος άρθρου και των Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού, όπως ορίζεται στο άρθρο 39 του ν.2218/1994 και στην παράγραφο 16 του άρθρου 6 του ν.2240/1994 και υπό τις προϋποθέσεις των επόμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η μετάταξη τακτικών υπαλλήλων: α)...β)…γ)…δ)… Από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που υπάγονται στις περιπτώσεις δ΄, ε΄ και στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.2190/1994, περιλαμβανομένης και της Προνομιούχου Ανώνυμης Εταιρείας Γενικών Αποθηκών της Ελλάδος, σε υπουργεία ή Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α.’’
3…Σε περίπτωση κατά την οποία σε νομικά πρόσωπα των περιπτώσεων δ΄, ε΄ και στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.2190/1994 δεν λειτουργεί υπηρεσιακό συμβούλιο, απαιτείται γνωμοδότηση του συλλογικού οργάνου διοίκησης’’.
5. Ταυτόχρονα με την αποστολή του πίνακα της παρ. 4, κάθε υπουργείο αποστέλλει στο Υπουργείο Προεδρίας της Κυβέρνησης και ιδιαίτερο πίνακα, για τα νομικά πρόσωπα των περ. δ΄, ΄ και στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.2190/1994 που εποπτεύει, στον οποίο περιλαμβάνεται ο αριθμός κατά νομό, κατά κλάδο ή ειδικότητα του προσωπικού των νομικών αυτών προσώπων που πρέπει να μεταταγεί, σύμφωνα με τις παραγράφους 10,11 και 12».
-Βλ. και λοιπές διατάξεις άρθρου 9 Ν. 2266/1994.
-Με την υπ’ αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ.ΑΣΕΠ.1/34620/23.12.1994 απόφαση του Υπουργού Προεδρίας (ΦΕΚ Β΄960), περί επεκτάσεως της λειτουργίας του ΑΣΕΠ ορίστηκε ότι:
«1.Επεκτείνουμε από 8 Ιανουαρίου 1995 τη λειτουργία του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού και καθόσον αφορά την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 15-17 του Ν.2190/1994.
2.Υπάγουμε από την ανωτέρω ημερομηνία όλες τις υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν.2190/1994 στις οριζόμενες στα κεφάλαια Α, Β και Γ του ίδιου νόμου υποχρεώσεις, περιορισμούς και διαδικασίες, μόνον όσον αφορά την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 15-17 του Ν.2190/1994».
-Με την υπ’ αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ.ΑΣΕΠ.1/15392/7-15.6.1995 απόφαση του Υπουργού Προεδρίας (ΦΕΚ Β΄ 519), ορίστηκε ότι:
«1.Επεκτείνουμε τη λειτουργία του ΑΣΕΠ από 1ης Ιουλίου 1995 και ως προς την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 18-19 του Ν.2190/1994:Δηλαδή την πρόσληψη τακτικού προσωπικού α)με σειρά προτεραιότητας και β)ειδικού επιστημονικού προσωπικού και υπαλλήλων επί θητεία.
2.Υπάγουμε από την ανωτέρω ημερομηνία όλες τις υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν.2190/1994 στην αρμοδιότητα του ΑΣΕΠ για τα θέματα αυτά».
-Με τις παρ.2 και 3 του άρθρου 1 του Ν.2527/1997 ορίστηκε ότι: «2.Οι ανωτέρω φορείς (Σημ:εννοούνται οι φορείς της παρ.1 του άρθρου14 του Ν.2190/1994) υπάγονται, με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων που προβλέπονται στην παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 2190/94, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με τις διατάξεις των ν. 2247/94 (άρθρο 1 παρ. 2 περίπτωση α΄), ν. 2335/95 (άρθρο 17 παρ. 4), ν. 2336/95 (άρθρο 3 παρ. 2) και ν. 2434/96 (άρθρο 25 παρ. 1) και συμπληρούται ή τροποποιείται με τις διατάξεις του παρόντος, των εξαιρέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 24 (εδάφιο α΄ περίπτωση ββ΄) και 28 (παρ. 18, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 14 παρ. 13 του ν. 2266/94) του ν. 2190/94 και των εξαιρέσεων που ορίζονται στους ν. 1911/90 (άρθρο 19, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 30 του ν. 1947/91 και το άρθρο 12 του ν. 2109/92), ν. 2229/94 (άρθρο 5 παρ. 3), ν. 2244/94 (άρθρο 6 παρ. 6 και 7), ν. 2247/1994 (άρθρο 1 παρ. 19) και ν. 2408/96 (άρθρο 5 παρ. 7 εδάφιο η΄, που προστέθηκε με την παρ. 15β του άρθρου 3 του ν. 2479/1997) «καθώς και στους νόμους 1960/1991 (άρθρο 4), 2081/1992 (άρθρο 28 εδ. γ΄) και 2372/1996».(Σημ: Η μέσα σε «» φράση προστέθηκε με το εδάφιο α΄ της παρ.15 του άρθρου 20 του Ν. 2738/1999).
3. Οι αμιγείς και μεικτές επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού στις οποίες ο Ο.Τ.Α. κατέχει άμεσα ή έμμεσα το 50% τουλάχιστον του εταιρικού τους κεφαλαίου, οι πάσης μορφής δημόσιες επιχειρήσεις και οι θυγατρικές τους εταιρείες, καθώς και οι θυγατρικές εταιρείες τραπεζών υπάγονται στο σύστημα προσλήψεων του ν. 2190/1994 ως προς την πρόσληψη τακτικών και με σύμβαση ορισμένου χρόνου διοικητικών υπαλλήλων των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ και τακτικού και με σύμβαση ορισμένου χρόνου προσωπικού της κατηγορίας ΥΕ, με εξαίρεση το εργατοτεχνικό προσωπικό ΥΕ. Ως διοικητικοί υπάλληλοι για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης νοούνται οι προσλαμβανόμενοι για την άσκηση της διοικητικο-οικονομικής λειτουργίας της επιχείρησης (όπως γραφείς, γραμματείς, δακτυλογράφοι, στενογράφοι, λογιστές, υπάλληλοι για θέματα προσωπικού, οικονομικής διαχείρισης κ.λπ.). Η πρόσληψη του τακτικού διοικητικού προσωπικού από τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α., τις δημόσιες επιχειρήσεις και τις θυγατρικές τους εταιρείες και τις θυγατρικές εταιρείες τραπεζών γίνεται με τη διαδικασία του άρθρου 18 του παρόντος νόμου από τις ίδιες τις εταιρείες. Η σχετική προκήρυξη δημοσιεύεται ολόκληρη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Τεύχος Προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π.) και περίληψή της σε δύο τουλάχιστον ημερήσιες εφημερίδες των Αθηνών. Η προκήρυξη αποστέλλεται πριν τη δημοσίευσή της στο Α.Σ.Ε.Π., το οποίο οφείλει να την ελέγξει από άποψη νομιμότητας εντός δέκα (10) ημερών. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των δέκα (10) ημερών τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του Α.Σ.Ε.Π.. Οι σχετικοί πίνακες κατάταξης των υποψηφίων αποστέλλονται στο Α.Σ.Ε.Π., το οποίο ασκεί έλεγχο αυτεπαγγέλτως ή κατ' ένσταση υποψηφίων. Μετά τον έλεγχο η επιτροπή του οικείου φορέα καταρτίζει τους οριστικούς πίνακες κατάταξης, καθώς και τους πίνακες διοριστέων, τους οποίους και αποστέλλει για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Τεύχος Προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π.). Η πρόσληψη όμως του προσωπικού μπορεί να γίνεται αμέσως μετά την κατάρτιση των πινάκων κατάταξης των υποψηφίων και πριν τον αυτεπάγγελτο ή κατ' ένσταση έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π.. Μετά τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων διοριστέων οι τυχόν ήδη προσληφθέντες που δεν περιλαμβάνονται σε αυτούς απολύονται. Οι απολυόμενοι λαμβάνουν τις αποδοχές που προβλέπονται για την απασχόλησή τους έως την ημέρα της απόλυσης, χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση από την αιτία αυτή. Οι ανωτέρω φορείς (επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α., δημόσιες επιχειρήσεις και θυγατρικές τους εταιρείες και θυγατρικές εταιρείες τραπεζών) προσλαμβάνουν το μη διοικητικό προσωπικό (όπως τεχνικό υπό ευρεία έννοια προσωπικό, υγειονομικό, κ.λπ.), καθώς και το εργατοτεχνικό προσωπικό ΥΕ, βάσει των διατάξεων του κανονισμού τους ή , εάν δεν υφίσταται κανονισμός, βάσει προκηρύξεως με τους όρους πρόσληψης ή διορισμού, οι οποίοι πρέπει να ανταποκρίνονται πλήρως και αυστηρά στις ανάγκες για τις οποίες εγκρίθηκε η πρόσληψη από το αρμόδιο κυβερνητικό ή άλλο αρμόδιο όργανο. Η προκήρυξη πριν τη δημοσίευσή της εγκρίνεται ή τροποποιείται από το Α.Σ.Ε.Π. μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την υποβολή του αντίστοιχου σχεδίου. Εαν η προθεσμία των δέκα (10) ημερών παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του Α.Σ.Ε.Π.. Η πρόσληψη του προσωπικού αυτού ελέγχεται από το Α.Σ.Ε.Π. αυτεπαγγέλτως ή κατ' ένσταση υποψηφίων από την άποψη τήρησης των διατάξεων του οικείου κανονισμού και των αρχών της δημοσιότητας, της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας. Απαγορεύεται η υπό οποιαδήποτε νομική μορφή μεταφορά προσωπικού του προηγούμενου εδαφίου σε άλλο νομικό πρόσωπο, κλάδο ή ειδικότητα, ή η ανάθεση διαφορετικών καθηκόντων. Προϊστάμενοι υπηρεσιών ή άλλα αρμόδια όργανα που ενεργούν κατά παράβαση του προηγούμενου εδαφίου διαπράττουν το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, κατά το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα, διωκόμενοι αυτεπάγγελτα. Οι ίδιοι ανωτέρω φορείς προσλαμβάνουν το ειδικό επιστημονικό προσωπικό μετά από διαδικασία συνέντευξης και επιλογής από επιτροπές τις οποίες συγκροτεί η διοίκηση του οικείου φορέα. Και οι προσλήψεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού υπόκεινται στον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π. αυτεπαγγέλτως ή κατ' ένσταση υποψηφίων από την άποψη τήρησης των ανωτέρω γενικών αρχών πρόσληψης. Η πρόσληψη διοικητικών υπαλλήλων από τους ανωτέρω φορείς μπορεί να γίνεται και με διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., εφόσον ζητηθεί από τον οικείο φορέα.
«Η πρόσληψη από τους ανωτέρω φορείς προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την αντιμετώπιση εποχικών ή άλλων περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών- γίνεται με τη διαδικασία και τα κριτήρια του άρθρου 21 του ν. 2190/1994». (Σημ: Το ως άνω μέσα σε «» εδάφιο προστέθηκε με το άρθρο 20 παρ. 15β του ν. 2738/1999).
"Οι ρυθμίσεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν και για α) τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν. 2190/1994 και για β) τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου της ίδιας παραγράφου, εφόσον δεν επιχορηγούνται τακτικώς από τον κρατικό προϋπολογισμό."(Σημ:Το ως άνω μέσα σε «» εδάφιο προστέθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 10 του Ν.2839/2000).
-Εξαιρούνται από την υπαγωγή τους στις διατάξεις των κεφαλαίων Α΄, Β΄ και Γ΄ του Ν.2190/1994 και οι φορείς που αναφέρονται τους νόμους 1960/1991 ( άρθρο 4), Ν.2081/1992
(άρθρο 28 εδάφιο γ’) και Ν.2372/1996.
-Με το άρθρο 20 παρ.20 και 21 του ν.2738/1999 ορίστηκε ότι: «20.Διατάξεις νόμων, διαταγμάτων ή άλλων κανονιστικών πράξεων, κανονισμών ή οργανισμών δημοσίων υπηρεσιών, πολιτικών ή στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας και λοιπών φορέων του δημόσιου τομέα του άρθρου 14 παρ. 1 του ν. 2190/1994, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2527/1997, που προβλέπουν την πρόσληψη συγγενικών προσώπων υπαλλήλων τους, με εξαίρεση την περίπτωση θανάτου κατά την εκτέλεση καθήκοντος και εξαιτίας αυτού, ή προσαύξηση της βαθμολογίας ή άλλου είδους πριμοδότηση ή ευνοϊκή μεταχείριση των αυτών προσώπων για την εισαγωγή τους σε σχολές ή σχολεία, των οποίων οι απόφοιτοι προβλέπεται να διορίζονται στον ίδιο ή άλλο φορέα, καταργούνται. Καταργούνται επίσης όμοιες προβλέψεις σε συλλογικές συμβάσεις που αφορούν τους ανωτέρω φορείς. Η διάταξη της παραγράφου αυτής ισχύει και για τους φορείς που υπάγονται στην παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 2527/1997, καθώς και σε δημόσια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που δεν υπάγονται στο σύστημα προσλήψεων του ν. 2190/1994. 21. Σύζυγος ή τα τέκνα Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι φονεύθηκαν ή τραυματίσθηκαν σοβαρώς συνεπεία τρομοκρατικής πράξης, είτε αυτή στρεφόταν εναντίον τους είτε εναντίον άλλων, προσλαμβάνονται στο Δημόσιο και στα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν.2190/1994, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν.2527/1997, καθώς και στους φορείς της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν.2527/1997, καθ’ υπέρβαση του προβλεπόμενου από την προκήρυξη αριθμού θέσεων, εφόσον: α)επιτύχουν σε γραπτό διαγωνισμό ή β)καταταγούν σε πίνακα προτεραιότητας, σε σειρά πέραν του αριθμού των διοριστέων.
Αν δεν υπάρχει κενή θέση ο υποψήφιος διορίζεται σε προσωποπαγή θέση που συνιστάται με την απόφαση διορισμού στον φορέα που έχει δηλώσει ως πρώτη προτίμηση και καταλαμβάνει την πρώτη θέση του οικείου κλάδου ή ειδικότητας που θα κενωθεί στο φορέα αυτόν, οπότε καταργείται αυτοδικαίως η προσωποπαγής θέση.
Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται και για το μεγαλύτερο σε ηλικία ορφανό τέκνο και από τους δύο γονείς, του οποίου αδελφός ή αδελφή τελεί υπό επιτροπεία κατά το χρόνο δημοσίευσής της.»
-Με την παρ. 11 άρθρο 10 Ν.3051/2002, ΦΕΚ Α 220/20.9.2002 ορίστηκε ότι:
«11.Καταργείται το ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης ή διορισμού στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και τα Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν.2190/1994, όπως αυτό ισχύει, και της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν.2527/1997, καθώς και το ανώτατο όριο ηλικίας τοποθέτησης ή πρόσληψης των προστατευόμενων ατόμων του Ν.2643/1998 που ορίζεται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 8 του ίδιου νόμου. Ειδικά όρια ηλικίας που απαιτούνται από τη φύση και τις ιδιαιτερότητες των καθηκόντων των προς πλήρωση θέσεων μπορεί να καθορίζονται με την οικεία προκήρυξη, μετά από γνώμη του οικείου φορέα και απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης».


2. Εξαιρούνται από τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου:
α. Το προσωπικό της Προεδρίας της Δημοκρατίας και της Βουλής των Ελλήνων.
β. Οι δικαστικοί λειτουργοί, το κύριο προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και οι ιατροδικαστές.
γ. «Το εκπαιδευτικό ή διδακτικό προσωπικό των Α.Ε.Ι., των Τ.Ε.Ι. και των με οποιαδήποτε ονομασία σχολών ή σχολείων ή υπηρεσιών του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ., των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού και των νομικών προσώπων της προηγούμενης παραγράφου».
Η περ. γ’ αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 1 παρ. 4 του ν. 2527/1997.
- Με την παρ. 2 του άρθρου 3 του ν.2336/1995 (ΦΕΚ Α΄ 189) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 16 ν.2643/1998 ορίστηκε ότι:
«2.Η περίπτωση της παραγράφου 2γ του άρθρου 14 του ν.2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α΄) ισχύει από της δημοσιεύσεως του προηγούμενου νόμου και για το εκπαιδευτικό προσωπικό του Ο.Α.Ε.Δ.. Από το σχολικό έτος 1998-1999 και εφεξής το προβλεπόμενο στο άρθρο 4 του ν.δ/τος 1221/1972 (ΦΕΚ 147 Α΄) εκπαιδευτικό προσωπικό του Ο.Α.Ε.Δ. προσλαμβάνεται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου και αμείβεται με ωριαία αντιμισθία, το ύψος της οποίας καθορίζεται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ύστερα από πρόταση του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ.
Για την πρόσληψη του προσωπικού αυτού, καθώς και για την επιλογή των εκπαιδευομένων των Σχολών Μαθητείας, Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης και Ι.Ε.Κ. του Ο.Α.Ε.Δ. καθορίζονται αντίστοιχα τα εξής κριτήρια:
1) Για το εκπαιδευτικό προσωπικό:
α.Διδακτική εμπειρία στην αντίστοιχη ειδικότητα.
β.Επαγγελματική εμπειρία στην αντίστοιχη ειδικότητα.
γ.Παιδαγωγικός τίτλος.
δ.Μεταπτυχιακός τίτλος.
ε.Κοινωνικά Κριτήρια.
Ειδικά προσόντα και τυχόν εκθέσεις αξιολόγησης από συναφή προϋπηρεσία των υποψηφίων στον Ο.Α.Ε.Δ. συνεκτιμώνται:
2)Για τους εκπαιδευομένους:
Α.Στις Σχολές Μαθητείας:
α.βαθμός τίτλου σπουδών,
β..κοινωνικά κριτήρια.
Β.Στις Σχολές Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης:
α.διάρκεια ανεργίας από την ημερομηνία εγγραφής του ανέργου στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ.,
β.βαθμός τίτλου σπουδών που απαιτείται για την ειδικότητα,
γ.κοινωνικά κριτήρια.
Γ.Στα Ι.Ε.Κ.:
α.βαθμός απολυτηρίου,
β.ηλικία,
γ.εργασιακή εμπειρία στην ειδικότητα,
δ.κοινωνικά κριτήρια.
Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εξειδικεύονται και συμπληρώνονται τα παραπάνω κριτήρια. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται τα στοιχεία και τα δικαιολογητικά τα οποία πρέπει να προσκομίζουν οι ενδιαφερόμενοι για την πιστοποίηση των κριτηρίων αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής».
δ. Το ερευνητικό προσωπικό των ερευνητικών ή και τεχνολογικών κέντρων, ιδρυμάτων και ινστιτούτων.
ε. Οι στρατιωτικοί, το μη πολιτικό προσωπικό των Υπουργείων Δημόσιας Τάξης και Εμπορικής Ναυτιλίας και το προσωπικό της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών.
στ. Οι υπάλληλοι του διπλωματικού κλάδου, του κλάδου εμπειρογνωμόνων, της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας, της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, το προσωπικό του κλάδου τεχνικών επικοινωνιών του Υπουργείου Εξωτερικών και το επιτοπίως προσλαμβανόμενο προσωπικό του κλάδου της εξωτερικής υπηρεσίας του ίδιου Υπουργείου.
ζ. Το ιατρικό προσωπικό των φορέων, που απαρτίζουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
η. Το προσωπικό των νομικών προσώπων της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των λοιπών Εκκλησιών, δογμάτων και των κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών.
θ . Οι λογοτέχνες, καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι για απασχολήσεις προσιδιάζουσες σ' αυτή τους την ιδιότητα.
«Επίσης, επιστημονικό προσωπικό, καθώς και τεχνίτες υψηλής εξειδίκευσης για έργα έρευνας, αναστήλωσης, αποκατάστασης, συντήρησης και διαμόρφωσης μνημείων και έργων τέχνης.
Επίσης, προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για πρόσκαιρες ανάγκες εκθέσεων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης Α.Ε. προσλαμβάνεται κατά παρέκκλιση των διατάξεων των παρ. 6-15 του άρθρου 21, εφόσον η διάρκεια της απασχόλησης δεν υπερβαίνει τα εξήντα (60) ημερομίσθια,
αποκλειομένης της επαναπρόσληψης πριν την πάροδο εξαμήνου».
Τα μέσα σε «» εδάφια προστέθηκαν με το άρθρο 1 παρ. 2 περ. α΄του ν. 2247/1994.
«Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για την πρόσληψη εποχικού προσωπικού από τα ΕΛ.ΤΑ. κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα, εφόσον η διάρκεια της απασχόλησης δεν υπερβαίνει τον ένα (1) μήνα για καθεμιά από τις ανωτέρω δύο περιόδους, αποκλειομένης της επαναπρόσληψης εντός του αυτού ημερολογιακού έτους πριν την πάροδο εξαμήνου».
Το άνω μέσα σε «» εδάφιο προστέθηκε με το άρθρο 14 παρ. 3 εδ. ένατο του ν. 2266/1994.
ι.«Οι κυβερνήτες, συγκυβερνήτες και ιπτάμενοι μηχανικοί του θαλάμου διακυβέρνησης αεροσκαφών, οποιασδήποτε υπηρεσίας ή νομικού προσώπου της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, καθώς και» οι πλοηγοί, κυβερνήτες σκαφών και ναυτικοί της Πλοηγικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και κάθε άλλης πλοηγικής υπηρεσίας και οι διαιτητές - μεσολαβητές του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας.
Οι μέσα σε «» λέξεις της περ. ι΄ αντικαταστάθηκαν ως άνω με το άρθρο 1 παρ. 5 του ν. 2527/1997.
ια. Οι μετακλητοί υπάλληλοι, ειδικοί σύμβουλοι και ειδικοί συνεργάτες.
ιβ. Οι απευθείας διοριζόμενοι σε διευθυντικούς βαθμούς ή καθήκοντα.
ιγ. Οι παρέχοντες υπηρεσίες με έμμισθη εντολή και όσοι δεν αποκτούν ιδιότητα υπαλλήλου ή σχέση εξαρτημένης εργασίας. Κάθε μετατροπή που προσδίδει ή υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας ή ιδιότητα υπαλλήλου είναι άκυρη και επισύρει τις κυρώσεις του άρθρου 15 του ν. 1735/1987.
-Η διάταξη του άρθρου 15 του ν. 1735/1987, καταργήθηκε με το άρθρο 6 παρ. 7 του ν. 2527/1997,
βλέπε σχετικό σχόλιο του ν.2527/1997 στο τέλος της παρ. 21 του άρθρου 21 του παρόντος νόμου.
ιδ.(Το προσωπικό των αμιγών ή μεικτών επιχειρήσεων οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης) «καθώς και το προσωπικό του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Δομών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης και το Προσωπικό του Πειραματικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης και Απασχόλησης (Π.Ι.Ε.Κ.Α.) Αττικής».
Η μέσα σε ( ) φράση της περ. ιδ’ διαγράφηκε από την παράγραφο 6 του άρθρου 1 του Ν. 2527/1997 και η άνω μέσα σε «» φράση προστέθηκε από την παράγραφο 1 του άρθρου 25 του
Ν.2343/1996.
-Με το άρθρο 8 παρ. 2 ν.2430/1996 ορίστηκε ότι:
«2.Στους μόνιμους και με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου υπαλλήλους, μηχανικούς διπλωματούχους ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, του Δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) καταβάλλεται ειδικό επίδομα (αντιστάθμισμα από το σύνολο των πιστώσεων των προγραμμάτων δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, που διατίθενται κάθε χρόνο για την εκπόνηση μελετών και την κατασκευή δημόσιων έργων στους ανωτέρω φορείς, για την παροχή κινήτρων για την προσέλκυση ικανών επιστημόνων στη δημόσια διοίκηση και εξάντληση της θητείας τους, την κατοχή και αποκλειστική χρήση στην υπηρεσία της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, τις αυξημένες ευθύνες στην εκπόνηση μελετών, στην ανάθεση και κατασκευή των δημόσιων έργων και γενικότερα για την υλοποίηση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και για την ταχύτερη απορρόφηση των διασφαλισμένων κοινοτικών και εθνικών πόρων. Το ειδικό αυτό επίδομα δεν καταβάλλεται στο προσωπικό των εξαιρέσεων που προβλέπονται στις διατάξεις των περιπτώσεων γ΄, δ΄, ε΄, ια΄, ιβ΄, ιγ΄ και ιδ΄ και κ΄, της παραγράφου 2 του άρθρου 14 του ν.2190/1994 (ΦΕΚ 28Α), καθώς και στο προσωπικό με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου».
«ιε.Το προσωπικό του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.), το προσωπικό του Κέντρου Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων (Κ.Ε.Ε.Λ.), το προσωπικό του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.) και το προσωπικό που ασχολείται στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής και στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης για τα προγράμματα απεξάρτησης από τα ναρκωτικά».
Η περ. ιε που προστέθηκε με το άρθρο 6 παρ. 2 του ν. 2256/94 αντικαταστάθηκε ως άνω με
την παρ. 3 άρθρου 21 του ν.2446/1996 (ΦΕΚ Α΄ 276).
«ιστ.Το πάσης φύσεως προσωπικό των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (Τ.Ο.Ε.Β.) και οι εκτιμητές - εμπειρογνώμονες ενεχυροδανειστηρίου του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.
ιζ. Οι εισαγόμενοι προς φοίτηση στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.
ιη. Το προσωπικό που προσλαμβάνεται από δημόσιες επιχειρήσεις ή τράπεζες και θυγατρικές τους εταιρείες για απασχόληση στις χώρες όπου έχουν επενδύσει ή επενδύουν, εφόσον η διάρκεια της σύμβασής του δεν υπερβαίνει τα πέντε (5) έτη. Η απασχόληση του προσωπικού αυτού στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της κατά τα ανωτέρω σύμβασής του, απαγορεύεται».
Οι περιπτώσεις ιστ΄, ιζ΄, ιη΄, προστέθηκαν με το άρθρο 1 παρ. 7 του ν. 2527/97.
«ιθ. Το προσωπικό του κλάδου ελεγκτών της Γραμματείας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ν. 2472/1997). Ο διορισμός του προσωπικού τούτου γίνεται από την Αρχή, με επιλογή ή διαγωνισμό ύστερα από σχετική προκήρυξη σύμφωνα με απόφαση της Αρχής με την οποία ρυθμίζονται οι επί μέρους λεπτομέρειες. Για το διορισμό εκδίδεται απόφαση του υπουργού Δικαιοσύνης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως»,
Η περ. ιθ’ προστέθηκε από το Ν. 2623/1998, άρθρο 11 παρ. 1, ΦΕΚ Α΄ 139.
«κ. Το προσωπικό που προσλαμβάνεται για αντιμετώπιση κατεπειγουσών ή εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών. Ο υπολογισμός του δωδεκαμήνου γίνεται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 21 του παρόντος νόμου. Παράταση ή σύναψη νέας σύμβασης μέσα στο ανωτέρω δωδεκάμηνο διάστημα ή μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου είναι αυτοδικαίως άκυρες. Ο φορέας που διενεργεί την πρόσληψη αποστέλλει τον πίνακα των προσληπτέων κάθε φορά στο Α.Σ.Ε.Π., καθώς και όλους τους πίνακες προσληπτέων κάθε έτους, το αργότερο μέχρι την 31η Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Το Α.Σ.Ε.Π. διενεργεί έλεγχο για τη συνδρομή των όρων πρόσληψης της παρούσας περίπτωσης. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι απασχολείται ή απασχολήθηκε προσωπικό κατά παράβαση των ανωτέρω διατάξεων, εφαρμόζεται η παρ. 15 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 5 του ν. 2527/1997.
κα. Το προσωπικό που προσλαμβάνεται σε εκτέλεση ειδικού προγράμματος απασχόλησης, που προκηρύσσεται και επιδοτείται από τον Ο.Α.Ε.Δ.. Η πρόσληψη του ανωτέρω προσωπικού διενεργείται σύμφωνα με τους όρους, τη διαδικασία και τα κριτήρια που καθορίζονται στα προγράμματα αυτά».
Οι περιπτώσεις κ΄ και κα΄ προστέθηκαν με το άρθρο 20 παρ. 4 του ν. 2738/1999.
«Δεν συμπεριλαμβάνονται επίσης τους φορείς της παραγράφου 1 τα προβλεπόμενα από το άρθρο 11 παρ. 1 του ν.2716/1999 (ΦΕΚ 96 Α) νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα οποία δραστηριοποιούνται στο χώρο της ψυχικής υγείας.»
Το άνω μέσα σε «» εδάφιο της περ κα’ προστέθηκε με το άρθρο 27του Ν.3204/2003(ΦΕΚ Α΄ 296).
-Με την παρ. 6 του άρθρου 10 ν.3051/2002, ορίστηκε ότι:
«6.Φορείς του δημόσιου τομέα που εξαιρούνται από το σύστημα προσλήψεων του ν.2190/1994 ή φορείς των οποίων οι προσλήψεις ελέγχονται από το Α.Σ.Ε.Π., καθώς και μη υπαγόμενες σε αυτό επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ή ανώνυμες εταιρείες, στις οποίες μετέχει το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. πρώτου ή δεύτερου βαθμού ή δημόσιες επιχειρήσεις, δύνανται να ζητούν από το Α.Σ.Ε.Π. να διενεργήσει αυτό τις διαδικασίες διορισμού ή πρόσληψης προσωπικού τους σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2190/1994, αναλαμβάνοντας την απόδοση των σχετικών δαπανών. Επί του αιτήματος αποφασίζει το Α.Σ.Ε.Π..Το ανωτέρω εδάφιο εφαρμόζεται αναλόγως και για την πρόσληψη προσωπικού που υπάγεται στην παρ. 2 του άρθρου 14 του ν.2190/1994».
3. Ο διορισμός ή η πρόσληψη τακτικού προσωπικού και με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στις υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του παρόντος άρθρου γίνεται:
α. με γραπτό διαγωνισμό ή
β. με καθορισμένη σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με τους όρους και τις διαδικασίες που ορίζονται από τις διατάξεις του νόμου αυτού.
Βλέπε άρθρο 12 παρ. 2, 3 του Υπαλληλικού Κώδικα.
«Οι δημόσιες υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του παρόντος άρθρου υποχρεώνονται το αργότερο μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου εκάστου έτους:
α) να προγραμματίζουν ανά Νομαρχία ή Επαρχείο τον αριθμό, κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα των εγκεκριμένων θέσεων του τακτικού προσωπικού τους, που πρέπει να πληρωθούν κατά τα άρθρα 15 έως και 19 του παρόντος κατά το τρέχον ημερολογιακό έτος,
β) να υποβάλουν με πληρότητα στο Α.Σ.Ε.Π. το αίτημα προκηρύξεως των ανωτέρω θέσεων (έγκριση του αρμόδιου οργάνου, γενικά και ειδικά προσόντα διορισμού και εξασφάλιση εγκεκριμένων πιστώσεων τόσο για τη μισθοδοσία του προσωπικού αυτού όσο και για τη δαπάνη της σχετικής διαδικασίας)».
Το μέσα σε «» εδάφιο της παρ.3 προστέθηκε με το άρθρο 1 παρ. 8 του ν. 2527/1997.
4. «Για τράπεζες υπαγόμενες στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, οι διατάξεις των κεφαλαίων Α΄, Β΄ και του παρόντος, εφαρμόζονται για προσλήψεις στον εισαγωγικό και τον αμέσως επόμενο αυτού βαθμό όλων των κατηγοριών για προσλήψεις προσωπικού κατηγορίας ΥΕ, καθώς και για προσλήψεις προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου κατά τα άρθρα 20 και 21».
Η παρ. 4 αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 1 παρ. 9 του ν. 2527/97.
5. Οι διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου εφαρμόζονται σε συνδυασμό με τις ειδικές διατάξεις για τα προστατευόμενα άτομα (ν. 1648/1986), όπως εκάστοτε ισχύουν.
Βλέπε ν. 2643/1998 "Μέριμνα για την απασχόληση προσώπων ειδικών κατηγοριών, κ.α.".
6.«Ποσοστό 5% των προκηρυσσόμενων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ και 10% των προκηρυσσόμενων θέσεων όμοιου προσωπικού της κατηγορίας ΥΕ για υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν.2527/1997 (ΦΕΚ 206 Α΄) στους νομούς των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας και Κεντρικής Μακεδονίας, πλην του νομού Θεσσαλονίκης, καλύπτονται από παλιννοστούντες Ποντίους ομογενείς, εφόσον υπάρχουν και δηλώσουν ότι θα υπηρετήσουν στις περιοχές αυτές τουλάχιστον επί μια 10ετία. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται με τα αντίστοιχα ποσοστά και για το σύνολο των ομογενών, που αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2790/2000 (ΦΕΚ 24 Α΄).Ποσοστό 20% των προκηρυσσόμενων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά νομαρχία, φορέα και κλάδο ή ειδικότητα καλύπτονται από πολυτέκνους και τέκνα πολυτέκνων, εφόσον υπάρχουν. Ο υπολογισμός των ανωτέρω ποσοστών γίνεται, για μεν την εφαρμογή των δύο πρώτων εδαφίων στο σύνολο των θέσεων που προκηρύσσονται κάθε φορά στο σύνολο των περιοχών που ορίζονται στο πρώτο εδάφιο, για δε την εφαρμογή του τρίτου εδαφίου στο σύνολο των θέσεων κάθε προκήρυξης.
Η κατανομή των θέσεων στους φορείς και για τις πέντε ομάδες:
α)πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων για τις κατηγορίες ΠΕ,ΤΕ και ΔΕ.
β)παλιννοστούντων Ποντίων ομογενών για την κατηγορία ΥΕ,
γ)παλιννοστούντων Ποντίων ομογενών για τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ
δ)ομογενών του ν.2790/2000 για την κατηγορία ΥΕ και
ε)ομογενών του ν.2790/2000 για τις κατηγορίες ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ θα γίνει σε πρώτη φάση με βάση τα ακριβή ποσοστά που αντιστοιχούν στο 20%,10%,5%,10%,5% εκφρασμένα σε ακέραιο αριθμό.
Εφόσον δεν καλυφθεί το σύνολο των διατιθέμενων θέσεων με την πρώτη κατανομή, οι υπολειπόμενες θέσεις θα διατεθούν στους φορείς σε δεύτερη φάση, προτασσόμενων εκείνων των φορέων στους οποίους η προστιθέμενη θέση δίνει τη μικρότερη αύξηση στο ποσοστό του 20%,10%,5%,10%,5% σε καθεμία από τις πέντε ομάδες αντίστοιχα. Σε περίπτωση κατά την οποία περισσότεροι φορείς έχουν το αυτό αυξημένο ποσοστό, αλλά οι διαθέσιμες θέσεις είναι λιγότερες του αριθμού των φορέων αυτών, προτάσσονται οι φορείς με το μικρότερο πληθυσμό της έδρας τους».
Η παρ. 6 αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.3260/2004 (ΦΕΚ Α΄151/6-8-2004).
-Με το άρθρο 1 παρ. 11 και 12 του ν.2527/1997 ορίστηκε ότι:
«11. Οι δήμοι ή κοινότητες που διατηρούν δημοτικά ή κοινοτικά βρεφοκομεία επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2190/94, να καλύπτουν θέσεις του τακτικού προσωπικού ή με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, καθώς και όμοιες θέσεις ιδρυμάτων τους ή δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων με άτομα που από τη γέννησή τους έως την ηλικία των δέκα (10) τουλάχιστον ετών ανετράφησαν στο βρεφοκομείο του δήμου ή της κοινότητας, αντίστοιχα. Για την κάλυψη θέσεων με άτομα υπαγόμενα στην παρούσα διάταξη, ο οικείος δήμος ή κοινότητα, ίδρυμα ή επιχείρηση δημοσιεύει σε μία (1) τουλάχιστον τοπική εφημερίδα και αναρτά στο κατάστημά του σχετική ανακοίνωση με την οποία τάσσεται εικοσαήμερη τουλάχιστον προθεσμία υποβολής αιτήσεων και σε κάθε περίπτωση εφαρμόζει τα κριτήρια του άρθρου 18 του ν. 2190/1994. Το Α.Σ.Ε.Π. ελέγχει αυτεπαγγέλτως ή κατ' ένσταση ενδιαφερομένου τη νομιμότητα των προσλήψεων, βάσει των διατάξεων της παρούσας παραγράφου.
12. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του οικείου υπουργού, που εκδίδεται μετά από γνώμη του Α.Σ.Ε.Π., μπορεί να υπάγονται στο σύστημα προσλήψεων του ν. 2190/94 ολικώς ή μερικώς φορείς ή κατηγορίες προσωπικού που εξαιρούνται».
-Με τις παρ. 6,7,8 και 9 του άρθρου 10 του ν.3051/2002 ορίστηκε ότι:
«6.Φορείς του δημόσιου τομέα που εξαιρούνται από το σύστημα προσλήψεων του Ν. 2190/1994 ή φορείς των οποίων οι προσλήψεις ελέγχονται από το Α.Σ.Ε.Π., καθώς και μη υπαγόμενες σε αυτό επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ή ανώνυμες εταιρείες, στις οποίες μετέχει το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. πρώτου ή δεύτερου βαθμού ή δημόσιες επιχειρήσεις, δύνανται να ζητούν από το Α.Σ.Ε.Π. να διενεργήσει αυτό τις διαδικασίες διορισμού ή πρόσληψης προσωπικού τους σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2190/1994, αναλαμβάνοντας την απόδοση των σχετικών δαπανών. Επί του αιτήματος αποφασίζει το Α.Σ.Ε.Π.. Το ανωτέρω εδάφιο εφαρμόζεται αναλόγως και για την πρόσληψη προσωπικού που υπάγεται στην παρ. 2 του άρθρου 14 του Ν. 2190/1994.
7. Στους προέδρους ιδρυμάτων ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή επιχειρήσεων ή συνδέσμων των Ο.Τ.Α. που παραβιάζουν τις διατάξεις του Ν. 2190/1994 ή της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν. 2527/1997, εφόσον είναι αιρετά όργανα των Ο.Τ.Α., εφαρμόζονται οι διατάξεις περί πειθαρχικής ευθύνης του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Π.Δ. 410/1995, ΦΕΚ 231 Α΄) ή του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (Π.Δ. 30/1996, ΦΕΚ 21 Α΄), αντίστοιχα, όπως ισχύουν, βάσει αιτιολογημένης εκθέσεως επιθεωρητή του Α.Σ.Ε.Π. που διαπιστώνει την παράβαση και που αποστέλλεται στον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.
8. Οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή ιδρύματα που ανήκουν σε αυτούς, σύνδεσμοι και επιχειρήσεις τους, οι οποίοι διεξάγουν οι ίδιοι, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, τις διαδικασίες πρόσληψης τακτικού προσωπικού τους και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υποχρεούνται να καταρτίζουν, να αναρτούν και να αποστέλλουν στο Α.Σ.Ε.Π. τους πίνακες των υποψηφίων εντός τριμήνου το αργότερο από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων. Σε περίπτωση αδικαιολόγητης υπέρβασης του ανωτέρω χρονικού ορίου, διαπιστουμένης κατά τον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π., οι υπεύθυνοι διώκονται πειθαρχικώς για παράβαση υπηρεσιακού καθήκοντος. Αν υπεύθυνοι της αδικαιολόγητης καθυστέρησης είναι δήμαρχοι ή πρόεδροι κοινοτήτων ή μέλη δημοτικών ή κοινοτικών συμβουλίων ή πρόεδροι ή μέλη διοικητικών συμβουλίων δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, που είναι και αιρετά μέλη της διοίκησης του οικείου δήμου ή κοινότητας, διώκονται πειθαρχικώς κατά τις οικείες διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, ύστερα από έκθεση επιθεωρητή του Α.Σ.Ε.Π. που διαβιβάζεται στον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας της οικείας Περιφέρειας, ο οποίος υποχρεούται να κινήσει τη σχετική πειθαρχική διαδικασία.
9. Σε περίπτωση μη σύνταξης, μη ανάρτησης ή μη υποβολής στο Α.Σ.Ε.Π. των πινάκων κατάταξης από τους φορείς της προηγούμενης παραγράφου ή μη σύνταξης των οριστικών πινάκων εντός δύο (2) μηνών μετά την παραλαβή της σχετικής έκθεσης ελέγχου από το Α.Σ.Ε.Π., καθώς και στην περίπτωση της μη αποστολής των πινάκων διοριστέων προς δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ή μη διορισμού των διοριστέων, οι υπεύθυνοι διώκονται ποινικώς για παράβαση καθήκοντος κατά τις διατάξεις του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα ύστερα από ύστερα από έκθεση του Επιθεωρητή του Α.Σ.Ε.Π»


tyhdrhxsdrftyh

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου