Για τη σωστή απεικόνιση απαιτείται η εγκατάσταση τουFlashPlayerκαι τουAdobe ReaderΗ ιστοσελίδα υποστηρίζεται λειτουργικά από τους πλοηγούςMozzila internet explorerChromeOperaedge microsoft Ιδανική ανάλυση οθόνης 1024 x 768.ΟΙ πηγές των αναρτήσεων εάν είναι αναδημοσίευση υπάρχουν στο τέλος κάθε ανάρτησης. Ευχαριστούμε πολύ.

ΜΥ ΗΟΜΕ ΟΝLINE

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 11, 2013
Από τη στιγμή που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορα τα σενάρια περίπαραχώρησης του συνόλου της λειτουργίας της αγοράς στο ΛΑΓΗΕ -στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης του ΑΔΜΗΕ και της εισόδου νέουστρατηγικού επενδυτή- στη Ροσινιόλ όπου και στεγάζονται τα γραφεία του διαχειριστή, προκλήθηκε εύλογη αναστάτωση.
Ο λόγος που οι άνθρωποι ΑΔΜΗΕ είναι κάθετα αντίθετοι απέναντι στο μοντέλο που υποστηρίζεται κυρίως από το ΛΑΓΗΕ είναι απλός: ηλειτουργία της αγοράς χωρίζεται σε δύο κομμάτια εκ των οποίων τοοικονομικό έχει τη σημασία του σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τηνοικονομικότητα και την αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος, ενώ το τεχνικό έχει εξίσου, εάν όχι μεγαλύτερη, κομβική λειτουργία.
Μέσω της καθημερινής και ανά λεπτό παρακολούθησης της αγοράς, επιλύονται όλα τα ζητήματα που ανακύπτουν σε σχέση με τις ΑΠΕ, τηδιαθεσιμότητα των μονάδων, πιθανές βλάβες ή αυξομειώσεις τηςπροσφερόμενης παραγωγικής ισχύος, ούτως ώστε να υπάρχειισορροπία στο σύστημα.
Η αλήθεια είναι ότι χωρίς αυτήν την κομβική αυτή τεχνική διάσταση της λειτουργίας της αγοράς και μόνο με την οικονομική λειτουργία, θα είχαμεμπλακ άουτ κάθε 5 λεπτά.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το μοντέλο λειτουργίας της αγοράς, ενόψει και του target model, όταν και -μεταξύ άλλων- η παρακολούθηση της αγοράς και οι οικονομικές προσφορές των συμμετεχόντων θα γίνονται και την προηγούμενη ημέρα όπως γίνεται σήμερα, αλλά και ανά ώρα σε πραγματικό χρόνο, οδηγεί σε αλλαγέςστη λειτουργία των διαχειριστών.
Βεβαίως, σε αυτή τη συζήτηση που έχει ανοίξει, τουλάχιστον από την πλευρά του ΑΔΜΗΕ υπογραμμίζεται η ανάγκη να ληφθεί υπόψη αυτή ακριβώς η τεχνική διάσταση του προβλήματος: στον Άγιο Στέφανο, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του διαχειριστή του συστήματος μεταφοράς, χτυπά η καρδιά του ηλεκτρικού συστήματος. Εάν γίνουνπειραματισμοί, υπάρχει κίνδυνος να τους πληρώσει πολύ ακριβά όχι μόνο η αγορά ηλεκτρισμού, αλλά συνολικά η οικονομία της χώρας, λέγεται χαρακτηριστικά.
Πληροφορίες, τέλος, αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο ζήτημα έχει επισημανθεί και αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού και σε σχέση με την αποκρατικοποίηση του ΑΔΜΗΕ. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονταιδιάφορα σενάρια, προκειμένου να επιλεγεί η βέλτιστη λύση τόσο και για τη μητρική (ΔΕΗ), όσο και για το Δημόσιο, αλλά και για τους πιθανούς ενδιαφερόμενους επενδυτές. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου