Για τη σωστή απεικόνιση απαιτείται η εγκατάσταση τουFlashPlayerκαι τουAdobe ReaderΗ ιστοσελίδα υποστηρίζεται λειτουργικά από τους πλοηγούςMozzila internet explorerChromeOperaedge microsoft Ιδανική ανάλυση οθόνης 1024 x 768.ΟΙ πηγές των αναρτήσεων εάν είναι αναδημοσίευση υπάρχουν στο τέλος κάθε ανάρτησης. Ευχαριστούμε πολύ.

ΜΥ ΗΟΜΕ ΟΝLINE

Τετάρτη, Απριλίου 20, 2011
Παράνομες, αντισυνταγματικές και καταχρηστικές χαρακτηρίζει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης τις ενισχύσεις ύψους 14,2 εκατομμυρίων ευρώ που ελάμβανε από το 1999 έως το 2010 η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ, από την εταιρία.

Κόλαφος αποδείχθηκε το πόρισμα του γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρου Ρακιντζή, σύμφωνα με το οποίο οι επιχορηγήσεις συνολικού ύψους 14,2 εκατ. ευρώ που λάμβανε η ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, κατά το χρονικό διάστημα 1999 με 2010 είναι παράνομες και αντίθετες με τη νομοθεσία που απαγορεύει την ενίσχυση δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων από εργοδότες.

Ο γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιντζής.
Ο γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιντζής.
Παράλληλα, στο ίδιο πόρισμα διαπιστώνονται πλημμελείς έλεγχοι των δαπανών από τις διοικήσεις της ΔΕΗ, θεωρείται ότι ο ΟΚΔΕ ΔΕΗ αποτελεί ένα νομικό κατασκεύασμα για την κάλυψη των δαπανών και υπάρχουν τιμολόγια που δείχνουν πολυτελή ταξίδια και δώρα.
Στη δημοσιότητα έδωσε σήμερα το πόρισμα η υπουργός ΠΕΚΑ, Τίνα Μπιρμπίλη, ενώ ο κ. Ρακιντζής το διαβίβασε και στον Εισαγγελέα.
Συγκεκριμένα, τα συμπεράσματα του πορίσματος είναι:
1.Όπως προέκυψε από τον έλεγχο, η ΔΕΗ ενίσχυσε τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ με 14.188.036,86 ευρώ συνολικά, το διάστημα 1999 – 2010.
Οι πάσης φύσεως ενισχύσεις/επιχορηγήσεις της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ από τη ΔΕΗ, είτε αυτές έχουν προβλεφθεί σε ΕΣΣΕ, είτε διενεργούνται με Αποφάσεις του Δ.Σ. της Εταιρείας ή Οργάνων της Διοίκησης, προσκρούουν ευθέως, στη διάταξη του άρθρου 5 παράγρ. 4 του ν. 1264/1982, η οποία απαγορεύει την ενίσχυση συνδικαλιστικών οργανώσεων από εργοδότες, επιτρέπει δε, κατ΄ εξαίρεση παροχές μόνο σε πρωτοβάθμια σωματεία και για κοινωφελείς σκοπούς.
Επομένως, εκτιμούμε ότι οι σχετικές προβλέψεις στις υπογραφείσες ΕΣΣΕ καθίστανται άκυρες και μη εφαρμοστέες, οι δε σχετικές Αποφάσεις των Οργάνων Διοίκησης της ΔΕΗ είναι παράνομες.
Από τον έλεγχο παραστατικών των δαπανών των ετών 2008 έως και 2010, διαπιστώθηκε ότι σε πολλές περιπτώσεις τα υποβληθέντα τιμολόγια αναφέρονται σε κάλυψη κινητοποιήσεων ή νομικών υπηρεσιών, πιθανώς στρεφομένων κατά της Εταιρείας.
Υπάρχουν, επίσης, περιπτώσεις, όπου τα υποβληθέντα τιμολόγια αναφέρονται σε δαπάνες πολυτελών ταξιδίων, δώρων κ.λ.π. ή σε χρήση υπηρεσιών από μη δικαιούχους (π.χ. στάθμευση αυτοκινήτων από τρίτους).
Στις πλείστες των περιπτώσεων, δεν αναγράφονταν επί των παραστατικών ο σκοπός (του ταξιδίου, του γεύματος κ.λ.π.) ούτε τα ονόματα των συμμετεχόντων, ώστε να καθίσταται εφικτός ο ουσιαστικός έλεγχος της δαπάνης.
Σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται να υπήρξε κατ΄ αρχάς αντίρρηση έγκρισης της δαπάνης από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες της Εταιρείας, αντίρρηση, όμως, που κάμφθηκε στη συνέχεια, με επακόλουθο την πληρωμή της δαπάνης.
2. Το 2004, το Δ.Σ. της ΔΕΗ ενέκρινε με Απόφασή του, ως έκτακτη παροχή, πέρα και πάνω από τις προβλέψεις των Ε.Σ.Σ.Ε., την καταβολή στη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ του ποσού των 2.500.000,00 εθρώ για το 2005 και 2.500.000,00 ευρώ για το 2006, για προγράμματα Κοινωνικού και Αγροτικού Τουρισμού, στα οποία θα συμμετείχε το προσωπικό της Επιχείρησης.
Η διαδικασία υλοποίησης της παροχής αυτής, μέσω της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ, με δικαιολογητικά πληρωμών (τιμολόγια, δελτία παροχής υπηρεσιών κ.λ.π.) που εκδόθηκαν στο όνομα της Ομοσπονδίας, παραπέμπει, ανεξαρτήτως του τελικού σκοπού, σε οικονομική παροχή προς τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ, η οποία, όπως προαναφέρθηκε, αντιβαίνει, κατά την άποψή μας, στις διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 4 του ν. 1264/1982.
3. Με την 8/4.1.2005 Απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Η. εγκρίθηκε, κατά παράβαση των διατάξεων του ν. 1264/82, αλλά και καθ΄ υπέρβαση και αυτών των προβλέψεων των ΕΣΣΕ, η χορήγηση στη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ από την Επιχείρηση εφεξής ποσού έως 0,2‰ της ετήσιας τακτικής μισθοδοσίας του προσωπικού της, για την κάλυψη των δαπανών που αφορούν τις μετακινήσεις μελών της στο εξωτερικό, για την ανάπτυξη των σχέσεων των εργαζομένων της ΔΕΗ με τους συναδέλφους τους των χωρών της Ε.Ε. και τη συμμετοχή των μελών της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ σε εκδηλώσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα ομοειδών Οργανώσεων.
Για τον ίδιο ακριβώς σκοπό, ωστόσο, είχε θεσμοθετηθεί κονδύλιο με την ΕΣΣΕ 94, το οποίο προσδιορίστηκε με την ΕΣΣΕ 2004 σε ποσό έως 0,7‰ της ετήσιας τακτικής μισθοδοσίας του προσωπικού της Εταιρείας και με την ΕΣΣΕ 2006 η διαχείρισή του περιήλθε στον ΟΚΔΕ/ΔΕΗ-ΚΗΕ Τοιουτοτρόπως, από το 2005 και εφεξής, οι εν λόγω δαπάνες της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ καλύπτονται από δύο κατευθύνσεις, τα κονδύλια, δε, που χορηγούνται ανέρχονται αθροιστικά σε 0,2+0,7=0,9‰ της ετήσιας τακτικής μισθοδοσίας του προσωπικού της Εταιρείας.
4. Η ΔΕΗ, με την Απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της, χρηματοδότησε τη ΓΕΝΟΠ/.ΔΕΗ-ΚΗΕ το Νοέμβριο του 2008 με το ποσό των 300.000 ευρώ, για τη σύνταξη μελέτης επί της εταιρικής δομής της Επιχείρησης. Πόρισμα της μελέτης αυτής, ουδέποτε παραδόθηκε στη Δ.Ε.Η. από τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ, χωρίς, ωστόσο, να επιστραφεί το σχετικό κονδύλι στην Εταιρεία.
5. Από το 2006 και μετά, το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων κατευθύνεται προς τον ΟΚΔΕ/ΔΕΗ- ΚΗΕ., στο πλαίσιο προβλέψεων της ΕΣΣΕ του 2006. Τα ποσά αυτά, κατά το διάστημα 2006 έως 2010, ανέρχονται αθροιστικά σε 11.279.531,04 ευρώ.
Η εκτίμηση του κλιμακίου είναι ότι ο παραπάνω οργανισμός αποτελεί ένα νομικό κατασκεύασμα, η αυτοτέλεια του οποίου επιτρέπει την απευθείας χρηματοδότησή του από την Επιχείρηση, καταστρατηγώντας την απαγορευτική διάταξη του ν.1264/82, ο οποίος αναφέρεται σε παροχές προς συνδικαλιστικές οργανώσεις.
6. Η ΔΕΗ, επιπλέον, με ad hoc Αποφάσεις του Δ/ντος Συμβούλου της, χρηματοδοτεί μέσω της ΔΕΣΕ δράσεις δημοσίων σχέσεων, προβολής και επικοινωνίας, σε εκδηλώσεις της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ και Α΄βάθμιων Σωματείων Εργαζομένων της Εταιρείας.
Τα ποσά που αφορούν τη ΓΕΝ.Ο.Π./Δ.Ε.Η.‐Κ.Η.Ε. κατά το ελεγχόμενο διάστημα 1999 έως 2010, ανέρχονται αθροιστικά σε 1.342.815,15 ευρώ. Παρά το ότι η Δ.Ε.Η. επικαλείται ως νομιμοποιητική βάση των δαπανών αυτών την ΕΣΣΕ 1995, η ακολουθούμενη διαδικασία δεν παραπέμπει στην εφαρμογή των προβλέψεων αυτών.
7. Η ΔΕΗ παρακρατεί από τη μισθοδοσία των εργαζομένων της τις συνδρομές υπέρ των Α΄θμίων Σωματείων των οποίων αυτοί είναι μέλη και τις αποδίδει στα Σωματεία.
Τα παρακρατηθέντα τοιουτοτρόπως από τους μισθωτούς και αποδοθέντα στη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ- ΚΗΕ ποσά κατά το ελεγχόμενο διάστημα 1999 έως 2010, ανέρχονται αθροιστικά σε 4.183.247,16 ευρώ και η απευθείας απόδοσή τους είναι αντισυνταγματική, παράνομη και καταχρηστική.
8. Η χορήγηση δανείου 500.000€ από τη Δ.Ε.Η. στη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ- ΚΗΕ τον Σεπτέμβριο του 2010, εκφεύγει, των σκοπών της εταιρείας, δεν συνάδει με τον ρόλο ΔΕΗ και συνιστά έμμεσο τρόπο οικονομικής ενίσχυσης δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης.
9. Για το χειρισμό στη φορολογία εισοδήματος της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας με μειωμένο τιμολόγιο στους εργαζόμενους και στους συνταξιούχους της ΔΕΗ, εκκρεμεί επί δύο και πλέον έτη η ζητηθείσα από τα όργανα του φορολογικού ελέγχου θέση της αρμόδιας Υπηρεσίας του υπουργείου Οικονομικών. Για το λόγο αυτό, απευθυνθήκαμε στον υφυπουργό Οικονομικών, με αίτημα να δοθούν οδηγίες στην αρμόδια Υπηρεσία για άμεση απάντηση, η οποία, ωστόσο, δεν είχε περιέλθει ακόμη σε γνώση του ΓΕΔΔ ή της ΔΕΗ μέχρι τη συγγραφή της παρούσας.
10. Το δημοσίευμα περί προσθέτων παροχών στα Μέλη του Δ.Σ. της ΔΕΗ τα οποία προέρχονται από το προσωπικό της Επιχείρησης δεν επαληθεύεται.
11. Τα δημοσιεύματα περί δωρεάς από τη ΔΕΗ του κτηρίου στο οποίο στεγάζεται η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ δεν επαληθεύονται, καθόσον το κτήριο έχει παραχωρηθεί για χρήση και στεγάζονται σε αυτό η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ και 11 εκ των 25 πρωτοβάθμιων σωματείων που ανήκουν σε αυτήν. Δεν υφίσταται, ωστόσο, παραχωρητήριο συμβόλαιο.
12. Επισημαίνεται, εν κατακλείδι, ότι η Δ.Ε.Η. αποτελεί μεν Ανώνυμη Εταιρεία, υπαγόμενη στις διατάξεις του ν. 2190/1920, διατηρεί, ωστόσο, δημόσιο χαρακτήρα, καθόσον κύριος μέτοχός της είναι το Ελληνικό Δημόσιο. Το γεγονός αυτό επιβάλλει την τήρηση κανόνων δεοντολογίας και των γενικών αρχών της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της υπευθυνότητας στη διαχείριση των εταιρικών υποθέσεων.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου